amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, September 18, 2012

Nasik hayam diva!



Aku kan manusia yg xpenah ke dapur.
Siang ikan - xpenah.
Masak - nehi..
Ape je yg berkaitan dapur, aku xcmpur.
Sume sbb mak aku adalah a good cook.

Ms kecik dulu kalo nyebok nk tlg msk, mak swuh tlg bsuh pinggan je. Sbb aku buat the whole proses jd lambat. And aku rs sbb itu la aku terel bsuh pinggan skrg! Hahha.

Anyway, melayankan mengidam sorg mmber ni. Aku masak le. (Wlpn sbnrnye de bilang die xngidam pn upenye) saje nak swuh aku masak.

Mlm sblum tu, ble aku btau hadek2 yg aku nak masak, sume wat muke saspen!

Akim: knp long?? Ko nk kawen dh ke?
Kudin: long, maafkan kslhan dik yah slame ni..

Hahhaa. Mcm suatu kepelikan je..

Menu nasik hayam.
And I took me about 2 hours nk siap!

Hahhaa.

Msak kat dpur luar time kul 11 pg. Panas kot! Jd tu yg berpayung tuh. Miahaha! Ms ayah aku gi blakang tgk aku berpayung bagai, geleng kepala je die mampu. Nk wat cmne yah.. Anak ayah kan diva.

Mase tumis bwg utk wat sup, suara aku dgr stu taman kot. Kena minyak! Pastu mak aku jeritkan aku dr dlm umah. Swuh diam. Haha!

Buat sup pun drama kan. 10 kali aku rs sup tu. Xmasin2. Kang kalo ltk bnyk trus kang, masin plak. Kemain lame dok mngadap benda tu..sengal.

Kopek bawang, potong halia, blend..sume aku yg buat tau. Pandai kan aku. Tp, masa basuh ayam, totally mak aku la yg buat. Aku x smpai tahap pndai bsuh ayam lg. Mihihi~

Bile dh siap sume, sesi paksa adik2 mkn. Mkn cpt mkn! Aku dh msk, korg kne mkn! Maka mereka pn terpaksa memakan dgn jiwa yg pasrah..

Bagos!

So ok la kan. Mmber aku mkn pn bilang sedap. Jd la tu nsik hayam diva aku. Skrg aku dh terpikir. Lps pencen nnt aku nk bukak kedai nasik ayam.

Motip???

Bye~
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Wanie said...

i like! nanti lama2 sikit leh la bwk office... kite mkn same2 yek? tq in advance. :)