amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, May 10, 2011

Krabi yaw 2~

#11
Sudah sampai!
Cuaca sgt la berangin..
Dlm flight td rase mcm naik roler coster..
Nak landing pun terhuyung-hayang..
Tp alhamdullillah.. Selamat mendarat..

Ramai gak dr mesia. Flight penuh.
Ok la.. Mau setel imegresen..
Excited!

#12
Owh gud!
Haji rasyid dh stanby tunggu kitorg..
Van die besar gile!
And dah terasa bahang ni..
Panas!

#13
Jln clear je..
Lengang..
Aku tny hari2 mcm ni ke atau sbb harini wikdays..
Die bilang hari2 mcm ni..
Syorga okeh!

And being an transport graduate kan.. Aku pon memerhatikan infrastructure die.. Jln besar.. Cantik..

Kire best la..
Sgt rilex..

#14
Wehooo!
Dah sampai hotel..
Santek okeh!

Pool die sgt mengiurkan.
Tp disebabkan matahari dok terpacak lg atas kepala.. Lupekan dulu niat nak berkubang.. Spare utk malam kang..

#15
Bilik besar.. Suke~
Murah lak tu.. Suke lagi~
Siap ade microwave n fridge.. Laaagi suke~
Toilet santek.. Super suke~

Eh!
Ade bunga atas katil.. Sumpah suke!

#16
Aktiviti pertama kami adalah..
Merayau2 di bandar aonang!

Konon2 hari pertama ni nk dptkan mud pulau. Masing2 nak biasekan diri dgn persekitaran. Hahah! Glabah abis!

Tp hotel ngan bndar die tu agak2 dlm 1-2km.. Tiga2 xreti bawak moto.. Jadi kami merempit dgn basikal!

Weehoo!

Lame gile x naik beskal. Excited nokkk~

#17
Aku mcm nak gelak guling2..
Lawak dow naik beskal. Skil dah tumpul. Terhuyung-hayang la jawabnye.. Tp lame2 makin terel plak aku rasa..

Ni kat kedai makan. Sini x susah carik makanan halal. Ramai islam.

Eh tapikan..ktorg mmg ade ciri2 rempit. Jln konvoi 3 basikal. Pastu parking kat moto bnyk2. Xsedar yg diri tu basikal. Hohoho!

I enjoy it so much!

#18
Makan sudah. Maka sambung la sesi blending dgn environment ktorg. Jln kaki je. Basikal parking. Siap kunci.

Bnyak kedai2 sebenier..tp itu en rasyid bilang, situ mahal. Nnt die akan bawak tmpat yg murah n lebig berkualiti.

Satu2nye tempat yg sejuk kat sini ialah 7eleven. So asal chen msuk je, aku ngn anin akn menyebok carik aircond.

Urusan si chen settle, ktorg pun mengekor je kuar dgn berlenggang..

#19
Dh puas tgk2 brg kat kedai2..
Sekarang melepakkan diri kat tepi pantai.
Angin sgt best. Kuat gile..
Ombak pun mcm bsr..

Harapnye xde la apape jadi.
Tp ombak mcm tu pun ade org yg berenang2.. Kalo surfing aku paham la jgk..

#20
Plan mlm ni tukar. X jadi nak makan kat luar. Sbb kitorg kan naik beskal. So x nak la balik mlm2.. Xde lampu..

So tapau tomyam n telur dadar serta nasik. Mlm ni terjun pool. Die bukak sampai kul 9 mlm..

Woot woot~

#21
Hahahahaha!
Aku x boleh terima bile teringat perjln balik td.

Dgn basikal kan..
Ktorg berderet la.
Aku depan, pastu chen, pastu hanin..

Sebab hari mcm dah gelap, so bwk laju sket. Sbb nk cpt smpai. Xde dah sesi2 menikmati angin..

Ttbe ade org taxi jerit2 kat aku ngan chen, die tunjuk2 belakang. Ktorg toleh, tgk hanin xde.

Aik! Saspen.
So patah balik.. X jauh sgt, nmpak la anin kayuh2 ke arah ktorg.
Rupenye topi die jatuh.
Org taxi tu bagitau..

So abis la satu drama.

Bile dh masuk kwsn nk ke hotel tu, jln gelap. Xde lmpu jalan. Lampu basikal pun xde. So ktorg pun berpandukan la lampu yg dtg dari rumah2 tepi jln tu..

Smpai kat selekoh.
Aku brek sket sbb nak slowkan basikal.
Sbb mase tu ade moto dr arh dpn. Aku takut la die x nampak ktorg.

Tibe2 aku dgr chen punya suare..

"Ehh..ehhh..ehhh.. Mast mast.."

Dan di ikuti dgn suare hanin..

"Chen..chen.."

So bile aku benti, pusing blakang, si chen punye beskal dah menyembah bumi. Sib baik die xpape.

Rupenye.. Die tgh laju. Pastu ttbe aku slow. N kebetulan jln tar ngan tanah tu mcm tinggi. So die hilang kawalan..

Hahahaha!
Aku gelak kot sepanjang jalan.
Aku lupe plak basikal xde lampu brek ke tiga!

#22
Mandi sudah..
Makan sudah..
Skrg masing2 bersenang lenang dgn handphone.
Sib baik ade wifi.. Phew~

Hari pertama kitorg adalah menarik so far. Esok mahu ke phi phi island. Which I'm sure akan jadi super menarik!

Till then, bye bye~

-end day 1-

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

arjuna cinta said...

jg diri baik2 yang..x nak kenalkan i dgn chen n hanin kew??