amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Friday, May 13, 2011

Krabi yaw 3~

#23
Mate melekat!
Ngantuk ah.. Tp bile pk phi phi island..
Melompat je aku turun dr katil..
Nak cuci2 muka dulu..
Dan bersedia utk gelap!

#24
Nasib baik breakfas die buffet style.
Ade la cereal and roti..
Kalo mase kat bangkok tu.. Selambe je die bagi roti ngan hotdog.

Confirm la kitorg x makan.
Tah2 sosej babi ke..

#25
Now menebeng kat lobi.
Tunggu itu worang pick up.
Oh ye.. Saya ada topi baru..
Topi annoying..

Hahaha!

#26
Ok..banyak sgt pulau yg ktorg stop td.
Aku dah lost count.
Phi phi island tour ni bkn pegi satu pulau tu.
Abis sume pulau sekeliling die pun singgah.
I can't remember the name..
Tp yg aku igt..

-mambo island
-viking cave
-monkey bay
-mosquito island

Yg lain x ingat..
Yang aku igt, 1st island tu best.
Semangat je masing2 pakai mask.
Bile tgk bwh.. Xde pun coralnye..
Choii!!

Pastu ade stop kt beberapa tengah laut utk snorkeling. Best ah! Lameeeee gile x snorkeling. Tp I wud say, the coral is not as beautiful as kat tioman n redang.. Yg tu mmg x leh lawan!

Kat phi2 island, pakej tu siapkan lunch skali. Ade tomyam seafud. Dlm dok asing2kan xmo udang tu, termasuk jgk 2 ekor. So aku mkn je la. Skali balik tu badan saya naik bintik2! Banyak lak tu.. Sungguh x vogue uolss~

Puas la mandi air panas konon2 boleh hilang. Nan ado!

#27
Lupe plak nak cite.
Angin kuat mase gi phi2 island tu.
Memang terhentak2 la. Tp speed boat tu besar. 53 org ktorg satu group. So bg aku xde la teruk sgt.

Cuma ade je org yg mabuk laut.
So mintak tukar tempat ngan aku.
I don't mind..

Ha!
Pastukan..
Kitorg kan 3 org kan..
Pastukan..
Dlm group kitorg kan..
Ade 3 mat saleh dlm satu group jgak!
So masing2 dah cop sorg satu uolss!

Berangan tu perlu okeh!
Cumils.. Bile tgk tu mcm nyum nyum nyum.
Nak2 mase turun 1st island tu. Time tu 12 tghri. Die boleh berjemur. Baik punya telentang. Oh kelassss..
Pas dh berjemur, selamber masuk laut swimming2 ke tengah. Yg lain sibuk dok psg life jacket. Die xpyh. Mgkin keturunan duyung!

Yg lg meletops..
Mase snorkeling kat tgh laut tu pun die xpakai jacket. Wlpn aku reti la jgk brenang2 ni.. Tp lom tahap konfiden level tinggi smpai bleh swim kat tgh laut tnpa jacket. Ombak n angin kuat lak tu..

Haih~
Pls teach me honey!
Cewah!

#28
Well..
Td balik dr phi2 terus terjun pool.
Pastu hujan.
Terus masuk n mandi2..
Jap lg nak round2 Aonang carik makan..!

#29
Harini makan kat gerai2 tepi jln je. Tmpt duduk pun limited. So ni tgh tgu turn nk duduk. Rs cool je.. Kalo kt malaysia, slalu kalo kedai mcm ni penuh ngn mat indon.

Oh sambil tu layan mango blended. Sedap weh! Mmg pekat gile n manis tnpa gula. Dh bape hari kat sini asyik minum air mangga je.. Si chen siap nk bli mangga bawak balik. Sbb mase pg bangkok dulu die beli 2 bijik je. Xcukup sbb sedap..

#30
Perut kenyang!
Lagi sedap makanan ni drpd yg kt kedai ktorg makan semalam. Murah lak tu. Cume tom yam die mungkin cair sket. Tp ok je..

And ktorg mintak tom yam ayam. Skali yg dapat tomyam udang. So hirup kuah je la..ni badan dh bintik bintik merah.. Baik sedar diri dari awal.

#31
Wah..
Kuku aku skang shinning!
Kan!
X pasal2 buat manicure..
1st time nih!
Aku kan mmg x boleh org pegang kuku aku.

Tp dah pompuan 2 org ni buat..
Aku pun join la. Try.. Tp dorg buat skali ngn pedi..mmg double jgn harap la aku kan!
Die buat kuku tgn pun aku dah terangkat2 bahu tahan takot.. Kalo kaki, mau aku tersepak org tu..

#32
Abis manicure td, sementara tunggu si chen, hujan lebat selebat2nye.. So nak isi masa lapang, melayan body massage. Sejam 20 hengget! Kao ado??

Murah okeh. Kalo kat kl aritu aku tny sejam 80++..mahal nak mamfus~ mmg 2 3 kali gak la pk nk buat ke x.. Tp kalo dh 20 hengget.. Laju je buat..

Time last die urut tu, die patahkan pinggang aku..

Praaaaappp!!

Puas ati!
Bape lame punya stok la agaknye tu..
Ok..now badan segar bugar!
Sambung shopping!

#33
Time shopping xsedar jln jauh..
Dah abis baru terasa penat.
Nasib baik x naik basikal.
Kalo x.. Mau tiga2 tinggalkan basikal ni!
So kita tahan tuk tuk jomss!

#34
Wah!
Tuk tuk kitorg sangat meriah nok!
Ade music tau.
Pastu lampu kelip2..
Macam disco!
Die charge sorang 30 baht.

#35
Phew~
Tiring day..
Tp sgt enjoy!
Esok jungle tour plak..
Mahu naik gajah!
Badan dh urut.. Sedap nak tido..
See ya!

-end of day 2-

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Wanie said...

ok, cepat skit post 'day 3"...huhuhu...tak sabau nk baca drama.