amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Thursday, June 30, 2011

Customer service Astro

Seperti yg korang sume kate, aku suke buat benda merepek2 kan.. Wlpn kadang2 aku rase xde pun merepek.. Xde pn sengal. Tp bagi stgah org benda tu sengal.

Cite hari ni bertajuk, aku dan org customer service astro.

Aku call sbb nak tuka2 pakej. Jgn xtau, ni tah kali ke bape ntah aku main tuka2 ikut suke aku. Masuk ni, buang tu, buang tu, buang lg.. Masuk balik.. Kirenye ikut keselesaan aku and ikut rengekan org 2 kat umah ni yg slalu..

"Long, masukkkan la ni."
"Long, yg tu mcm best.."

So.. Disebabkan pagi td mcm free je. Aku pn dh puas kaco org opis, aku pun call org astro.

Tujuan nak buang ABO yang aku amik last 2 months. Sbb buring and x tgk pon. Akaun astro tu name mak aku. So mase aku nak tuka2 tu, org bertuah astro tu pn bertanya..

Astro: just nak confirm ye. Ape hubungan cik mastura dgn pouziah ni?
Aku: err..hubungan terlarang ye..
Astro: haa?
Aku: hahahhaa! Tak tak.. Anak. Saya anak..
Astro: hehehe. *serba salah nak gelak sbb kena record kot!* oo ok. Mak la ye.
Aku: haah..

Pastu die pun buat la ape ntah. Sampai la satu bab;

Astro: ok, saya dah cancelkan ABO. Cik nak tambah apape ke?
Aku: haah nak tambah. Ape yg best eh? Dulukan, saya ade HBO. Pastu cite xbest. Pastu tukar amik ABO. Ttbe HBO best plak mase tu. Bile saya ade xbest. Bile xde best. Pandai korang eh..
Astro: hahaha. Mmg mcm tu cik.. Tp cik ske tgk ape?
Aku: Saya nak channel ade cite Glee tu..
Astro: tu pakej variety. Ade channel E skali tu. Gosip2 artis luar negara.
Aku: kan! Joyah sangat suke gosip! Mcm cik bedah. hahaa

Korg rase org tu stress x ngan aku? X pasal2 dpt joyah ngan bedah ngan aku. Hahahha! Bile dah setel sume, aku tanya la harga.

Astro: charge baru cik 88.78 sen.
Aku: wahhhhh!! Lagi murah. Sonoknye sonoknye!
Astro: hehehe. Tp, walaubagaimanapun cik, (die mmg ckp walaubagaimanapun!) ...
Aku: saya tau. Sbb lg murah. So korg charge sploh hengget kan. Tau dah..
Astro: haah. Hahhaa. Tp sekali ni je..

Mcm la aku xtau kan. Dah tentu2 salah satu tujuan aku hidup kat dunia ni adalah utk tukar pakej astro. Mustila aku tau.. Chait! Don't see me no eye tau.. *ttbe emo. Motip??*

Anyway, sume benda2 berjaya aku setelkan pagi td. Tukar pakej astro. Buat claim hp. Bayar bill itu. Bayar bill ini. Slalu tertangguh je.

Bagus! Aku rasa hebat.
Yeay!



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: