amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Saturday, June 13, 2009

aku jawab nih zainab

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?

benda eh? sume pon penting..HP, laptop, kamera, kereta. ha..ooo..tp kalau yang PALING adalah..hurm..er..ape ar?? ntah la..aku pun xtau ape yang paling penting..sume pon aku ase penting je..xpe xpe..nnt aku dah tau aku btau k!

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?

kasut kontroversi tu ar. cheh! pakai dwet aku pn nak jadik kontroversi masyarakat setempat. tah pape..aku lempang kang!

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?

kawen la pulak...ish ish..~~ aku nak kawen kat bulan. boley? muahaha!! *matila aku kena kawin ngan angkasawan tu..ape ek name die??? * kan!! name bakal suami pn aku xtau..camno nih?? haha!

ok kali ni betol..aku nak kawen kat MALAYSIA..xnak la aku kawen lari kat Thailand! oh tidak! x vouge okeh! baju kawen dah chantek tp aku kena lari pulak!!

6. Di manakah restoran terakhir kamu makan malam?

ni pon ko nak tau ke? cheh! busy the body.. jawapan die adalah..

AMED! *restoran ke tu?*

xkisah la..yg penting aku sharing-sharing makan nasik goreng cina yg cedap ngan jojo jongos. yummeh!!

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?

lame dah aku xbeli buku weh..jap aku pikir..ermm..ha! dah ingat..

baru2 ni aku beli seBUKU roti. yg bertajuk "GARDENIA"..haha! motip??? *larikss!!*

8. Apakah nama penuh kamu? EJA TERBALIK

mastura. terbalik? ko ni..elok2 name aku ghope itu..nak terbalik pulak?? amik nih!

ARUTSAM

keji dow!! xbest langsong! patut la ko saje swoh aku eja terbalik..nak jatuhkan reputasi aku la tu! choy sgt!!

9. Kamu lebih senang dengan ayah atau mak?

my daddycool.. sbb die cam paham je ape aku buat. pastu cam xkesah je ape aku nak buat..sentiase support..ha..gitew la! i loikee!

tp ngan mak ponk ok gak. cume mak aku ske pikir banyak sket..tu mnjadikan die kdg2 xsetuju ngan ape yg aku buat or nak buat. yela..ko tau je la ape yg ade dlm otak aku nih..sume cam benda2 xlogik je. buat ikot suke je.. tu yg mak aku bising tu.miahaha!!

tp ngan dua dua ponk aku I LEBIU~

10. Namakan seseorang yang ingin kamu jumpa dalam hidup kamu buat pertama kalinya??

sape plak yg aku nak jumpe nih? erm.. aha! aku nak jumpe seseorang yang BAIK. *nampak sgt aku xtau aku nak jumpe sape in the first place!* muahaha!

11. Sebutkan 8 nama sahabat yang paling rapat dengan kamu?

sahabat yg rapat ngan aku ade bnyak kategori..lets put it this way :

- pandan : lin lina zai apis jojo uti

- tnb : hani dd linda wan nizar

ha ngko! dah 11 dah tu..gile kuase aku nih!

12. Adakah kamu mencuci pakaian sendiri?

TAK! miahaha! mesin basuh mak aku yg berkuase kuda tu yg basuhkan.. baju kotor boley jadik bersih. bagus mesin tu..tp aku mmg ade dendam ngan die sket la..sbb mesin tu slalu rosakkan bra aku! bongok tul..abih terkuar besi bra chantek aku..cheh! siap ko mesin! *matila carik gado ngan mesin pulak*

13. Tempat yang paling seronok yang kamu mahu pergi?

Nak gi tempat yg bley scuba n snorkeling.. mane2 pulau la. but mase nih aku nak gi Pulau Sipadan! tah bile la en. musa nak bawak aku nih!

aku mmg suke gile laut la..mcm cool je..kdg2 lepak smate2 tgk sunset! cewah! boley tahan ade bunga jgk la jiwa aku nih..hak hak!

dah lame aku x snorkeling..lame gile!! n i miss that so much! teringat lak aku mase gi snorkeling ngan family sbelah ayah aku. tgh2 laut tu tibe2 org tu kate coral kat situ chantek..so sume pakat turun ar.. aku kan overacting sket..siap angkat2 kepala..and jerit2 kat situ..

"cantik gile ayah! warne warni! huiyooo!! lawa lawa! "

skali terdengar pak cik aku tgh cakap ngan wife die yg atas bot tu..

"Subhanallah..cantiknye..ni la kuasa tuhan. bukan kat darat je die boleh buat benda yg cantik..sampai dalam laut pun die boleh buat secantik ni..subhanallah..allahuakbar.."

cube korg teka ape aku buat? miahaha! ya betul! aku terus bertukar menjadi ikan n berenang kedasar laut x timbul2 dah..haha! berbeza betul aku ngan pak cik aku kan! *hikss*

14. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu..

5 je? huh! sikit sgt tu..

- silau

- tiang

- kompiden

- suke pikir mcm2

- keji sket! miahaha! *sbb ko ske kutuk aku weh!*

15. 8 perkara yang amat saya gilai?

camera - fotografi la senang cite..

tido

gelak sampai muntah

makan *sebab aku nak jd gemok sket*

nyanyi - xkira dimane ponk..aku kan ske prasan diva! haha!

joget2 goyang buntuit!

reading : x kire la ape ponk..asalkan aku ade benda nak dibace!

doing nothing! *ni yg paing best nih! melepak sampai lebam*

16. Pelukan atau ciuman?

aku tampar kang..nak cium2 peluk2 pulak..gatal ko eh!

17. 8 perkataan yang sering diucapkan? (kalau marah kat sapa2 ahh)

babi / bodoh / mampus ar / pedulik ape aku / jgn sebok! / semak ar! / lemah! / sukati aku la babi!

18. 8 buah buku yang paling baru dibaca

aik!! ade lagi cie buku..hmm..aku luper ar.. yang mane igt je la ek..

-komik "mini love"

-contract of affreightment 36/04

-RBCT shipping regulation

-novel hajar : rooftop rant & tunas

tu jela yg aku igt..mls nak pikir dah.

19. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali??

- rocket : yuna

- deeper conversation **same ar zai!*

- love story taylor swift

- mp3 list hindustan kat opis aku

- stay estrella

- waktu indah dahulu - slamat pagi gadis

- orang bilang : wali

- my only one : mocca

20. Mari men 'TAG' 8 orang lain

- hani

- hajar

- spike

- zai *aku tag ko balik!!!!*

- mama linda

- anisa

- lina kak temah

- chester "aku tau ko bace! jawab cepat!"

No comments: