amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Wednesday, January 11, 2012

Saya gemok


Nama saya Gemok b. Ronie
Sbenarnye saya sendiri kurang pasti betul ke Ronie tu bapak saya.
Tapi saya layankan aje sbb tuan saya pandai2 speku Ronie tu bapak saya.
Sumenye sbb bulu saya kembang mcm Ronie.

Lupe pulak nak btau, Ronie a.k.a bapak saya dok umah sebelah. 
Tp nak melawat saya kat sini? Haraaaammmmm..
Dasar bapak x bertanggungjawab.

Ade la jgk die dtg skali skala, tp sbb nak rembat makanan saya.
Cis bedebah!

Oh termerapu pulak.
Maafkan saya.

Kacak x gambar saya?
Tu gambar mase new year hari tu.
Xpegi mana pun. Lepak umah je.
Malas la nak bersesak2 kat luar tu.
Rimas!

Eh korang!
Skrg ni saya risau.
Banyak sgt geng2 anjing liar suka merayau2 depan umah saya ni.
Dulu dorang x buat hal.
So saya xkisah sgt la.

Sampai la baru2 ni, 6 ekor serang bapak saya.
Ngeri bai!
Ko bygkan 6 ekor serang sekor.
Tgh2 saya amik mud nak tido, ttbe dgr bunyik bising.
Bile intai, bapak tgh kena carik2.
Saya x tolong la. Takut sendiri kena carik.
Xpuas hidup lg. Baru setahun saya hidup.

Tak tau macam mana, Ronie boleh lepas.
Tp sakit die kate.
Masa saya melawat tu, die terbaring lesu je.
Sedih kan?
Wlpn die tu xde la amik berat sgt psl saya, ada jgk la rasa simpati.

Nak salahkan group anjing tu pun xboleh jugak.
Kaum kucing sesama kucing kat sini pn asyik bergado je.
Xde kerjasama. Mcm si Koko kat blakang ni.
Asal nampak kucing baru je nak gado.
Saje la tu tunjuk power.
Konon je gengster, bile tuan panggil gesel2 kaki.
Bajet manja.
Chet!

Eh xpasal2 je saya mengumpat ni.
Buat tambah dosa je.
Lain kali kite sembang lagi k.
Skrg ni tuan saya dah sibuk sruh saya keluar.
Die pulak nak pakai laptop.

Kecoh betul.
Mase birthday saya mintak blackberry, xmo kasi.
Kalo x, xpayah la berebut2 laptop ni.

Malas nak cakap banyak la.
Cakap lebih2 kang, kite ni kucing je.
Die manusia. Bukan dia paham pun.
Pasrah je la..

Jumpa lain kali ye.
Salam.

1 comment:

Robin said...

akhirnya syg gakkk kat kucin tuuuuuu....