amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Wednesday, March 17, 2010

mahu jelita? ini caranya!

hai people..berjumpe lg kite dlm rancangan penjagaan diri..
cewah...ala2 jelitawan je aku kan nk ckp psl penjagaan diri..
*eh..mmg jelitawan pun!*

ok camni..sape yg biase ngan aku msti tau aku pesen camne. ikut suke aku je..
dan jugak ikot mud. tp aku tau la kot sket2..

ok puang puang..benda pertama yg perlu dijaga adalah muka yea..
kena yakinkan diri bhwa kta adalah gorjes. dan yg penting muke perlu dicuci. bukan ape..kalo ko x cuci kang..kot2 la tumbuh plak batu karang kat muke kao..mahu?? akaq x sanggup you! cewah..padahal aku slalu je balik keje trus membongkang tanpa cuci muke! oh xpe..i spesel kes..i ttp gorjes..wakaka!

guna pencuci muka yg sesuai.menurut pembacaan aku..kulit muka ini x boleh terlalu kering @ terlalu lembab. dua2 x elok. jadi..kenala pilih yg sesuai supaya kondisi kulit wajah anda adalah yg sedang-sedang sahaja iwan.

kedua adalah rambut..bagi memastikan rambut sentiase santek.. jgn lupa menggunakan shampu dan kondisioner. wajib okeh. baru la rambut lembut ibarat sutera china. wah! sungguh kelas nok....

tp menjadi seorang mastura.. tibe time mls aku..aku shampoo je. kondisener tu kem slm je la. n bile sampai tahap rambut sendiri pun aku malas nak shampu.. maka..pegi la ke saloon berhampiran dan bayar! hahaha! aku slalu je dgr org pkai shampoo x pkai kondisioner. tp 1st time aku dgr td org pkai kondisioner x pkai shampu! lawak okeh! *hai d!*

ape lg eh? hurm...ntah la..ha! ni penting! gigi!

jgn lupe menggosok gigi ye puang-puang. kalo muke ko dah jelita..kulit muke mulus dan halus..rambung dah ikal mayang, lemah gemalai...tp mulut ko busuk bau longkang..mmg la x ckup sifat penjagaan kao kan.. kene dowh gusuk gigi. paling bodo 2 kali sehari.

tapi kalo nak jadik cam kwn aku yg hobi die suke gosok gigi..tiap 5 min gsok gigi. pas mkn gosok. nak smyg gosok..nak mandi gosok.. pun buleh jugak. tp ko tanggung la kos sebulan ubat gigi ko. silap2 lagi mahal dr byr instalment kereta..muahaha! al maklumla..gune sensodyne la katakan..huhu!

selain itu..mata juga perlu dijaga. aku suke main conteng2 mate. pakai eyeliner. aku rase tu je la yg aku tau. kalo sruh pkai blusher ke..maskara ke..liptik ke..mmg aku xreti. alamat jadi badut la ko..kena dptkn tido yg ckup spya mate ko x sembab pepagi. aku xde dark circle.

aku ade prob eye bag. ye.. eye bag saya adalah teruk jika tdo pkul 5 pagi dan bgun kul 7. sumpah! slalunye sambil2 drive g kje tu aku urut2 la die ngan penuh kasih sayang. tp x jln jgk..sbb mmber aku kate obvios sgt. tp ade satu hari tu aku tido kul 10 mlm. esknye mmber aku kate eyebag aku tuk ari tu x teruk cam biase. weehoo! jd jwpnnye adalah tdo. sila tido secukup rasa..

oh tetibe dah nak balik. bye!
slmt menjelitakan diri anda..
harus di igt..
kejelitaan adalah hak milik AKU!
huahuahua! gelak devil!

No comments: