amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Monday, March 15, 2010

sumthing to ponder yaw~

korang igt x aku ade ckp aku ske dengar ade sorg org ni bagi talk?
dlm entry
yanginiha..aritu mase retreat kat PD tu die dijemput skali lagi..
this time to discuss on how to plan whatsoever la.

td kemas2 notes aku yg berterabur tu and i found a piece of paper where i jot down ayat2 die yang aku rase mcm best. makanya..sblum aku buang kertas nih..its better for me to cast it here..

1. We speak in general, we live in details - haah..betul kan. lagi2 yg org cerewet2 tu. lg macam2 dorg pk. let say nak pegi keje. tp kena pk. nak pkai baju ape..kasut ape. rambut nak ikat camne..ha..bih kurg camtu la.

2. Do not overpromise - ni mmg akak stuju la nok. kalo rase2 ko xley buat, ckp awal2.. jgn bagi janji2 pelesu. buat org berharap. tp sudahnye..nan ado! boleh buat gado okeh..

3. Reason of privatisation is to increase efficiency - is it? maybe betol. ayah slalu ckp kat aku dulu. kalo kje ngan private company..mmg kena kerah gile2. sbb dorg ade target to achieve. whereas kalo yg x private tu..they r more relax n secure... bukan nak ckp they r not good. no dun get me wrong yeah..

4. The most crucial thing is getting house in order - mcm org dulu2 ckp la. sume kena betul at the first place. then only ko boley pk nak lajukan keje sket ke..nak cantikkan lagi process ke.. dah kalo awal2 lg filing system ko berterabur..mmg terkubur la cita2 ko nak carik dokumen dlm mase 1 minit ka..silap2..ngan kau kau skali hilang dlm store tu..owh! x vouge!

ecli bnyak je lagi cite2 die ni..tp ralit dengar. xde la sempat aku nak sali n sume kan. oh btw..aku dok semeja ngan MD aku mase ni. dats y la yg ade atas kertas aku sume notes2 yang agak berfaedah. kalo x..huh! musti ade gambar kartun la..lori la..haih! ape nak jadik nih mast??

aku sempat sembang ngan en abu ni..die kate after dis kalo nak panggil die kne bayar sbb die akan bersara! uhuukk!! x syiok la lan..

okey..ckup setakat ini. aku baru call adik aku td. die kate org TM xdtg lg umah. waddefak?? busan weh hidup tnpe tenet kat umah..adoiiiii~~~

No comments: