amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Wednesday, February 22, 2012

Happy Birthday Bella!

hari ni hari kejadian my Bella Bell!!

*pom pom pom bunyik mercun*

umur dah setahun, dah banyak perkembangan Bella.
(ade mcm blog ibu2 x ayat aku?)

muehehe!

dalam setahun ni Bella dah jalan merata. Nasib ko la ye... dpt omak kaki jalan mcm aku ni ha.
Jom main list-list kan.

- Kedah
- Perlis
- Penang
- Perak
- Negeri 9
- Johor
- Melaka
- Terengganu
- Singapore

Tinggal Kelantan and Pahang je belom. Tu pun nasib baik Sabah Sarawak kena naik kapatebang. kalo x silap2 aku gi naik si Bella jugak.

Dalam setahun ni jugak Bella ade 2 saman. Masa aku nak gi Manjung utk keje. sangat sadis kan? menangis aku melihat speedtrap itu. aku bawak slow je..muehehee!

And! jangan lupa! dah 3 kali si Bella kena clamp sbb parking merata2.

hado??

banyak gak kesalahan disiplin si Bella ni.
Anak sape tah.

Tapi la kan, ade 3 kenangan yang agak paling hot!
kire macam top three la.

1. tak sampai sebulan bella lahir, plaster siling kat porch umah jatuh atas Bella! Masa tu kitorg sume xde kat umah. pegi surabaya. sampai umah kul 2 pagi mcm tu. skali tgk, hamik ko!! ternganga ahkak. tp malas layan. buang je serpih2 tu. and masuk tido. siap bersyukur sbb windscreen x pecah. skali pagi esok tgk..haih! kemain kemek lagi kepala si bella. till now aku biarkan je. nak hantar ketuk pun sure mahal sbb satu bumbumng tu nak kena bukak. last2 aku bijak gi beli cat and cat sendiri utk elak karat. sampai la skrg. warna x sama. lalala~

2. bella kena rogol kat shopping complex. bonet kena kopak. kong ajar ko pencurik! tah ape ko nak tah dlm bella tu. bukan ade ape pun. yang aku punya bijak plak, 5 hari lepas tu baru aku perasan. tu pun sebab nak amik kasut. yang selama 5 hari tu aku konfiden je kunci kete padahal alarm pun dah xde! sian bella~ mesti rasa xdisayangi sebab aku xprasan pun kesakitan die tu. hahaha!

3. yg paling unik jadi kat bella is mase servis kete ritu. punye syok aku makan popcorn n layan movie dalam cistomer lounge tu, skali kena panggil. skali dorang jumpa tikus mati dalam enjin daaaaaaaa...... siap dah busuk dorg kate. dah berulat! ahhaa. padan la aku tgk mekenik tu siap pakai topeng bagai. mase die panggil tu, dorang dah uruskan dah jenazah sitikus tu. siba baik bab tu bbdk tu bijak. kalo jujur je dorg nak tnjuk tikus tu kat aku...haru~~

i'm looking forward for more exciting experience with bella.

lebiu~

1 comment:

DaDa's Inc. said...

Huaarrghhahaha....
serious blog ni aku suka..
kelakar..