amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Thursday, February 23, 2012

Terjah Terengganu ^_^

well, I will normally update my journal along the way of travelling.
but this time around mcm susah sket since I'm driving.
so..somehow this is not a live journal..
ni recorded one okeh!

ngee~

sume start bile pagi sabtu tu aku cek timeline FB. 
sorang mmber post gambar nasi dagang. 
bile scroll down, sorg lagi post gambar masjid crystal. 

ok dats it!

that is the trigger.
terus kepala hotak aku teringin keropok lekor & stong grg tepung kat pantai batu burok, terengganu! 
terus bbm geng and on! the next day terus cargas gerak ke terengganu demi kopok lekor pantai batu burok.

kali ni gerak 2 orang je.
sebab org ketiga ttbe2 last min ade hal kena masak laksa~

kan aku cakap journal aku ngak ada.
so aku punya co-pilot je la yang sempat update2 ape yang patut.
tu pun aku tgk kemain pendek lagi journalnye..
mungkinkah yang mana tak terupdate itu sang co-pilot beranganss?

hehe!

QTE

8.36  - start
9.09  - tol bentong
9.21  - tol karak
9.48  - rnr temerloh - breakfast
10.25 - start
11.11 - nampak kete terbako
11.24 - rnr kuantan - mast kencing jap hahaha
11.35 - masuk sempadan t'ganu. Pastu exit jabor
2.45  - sampai hotel

UNQTE

hah!
tu je la journalnye sang co-pilot.
siap ade remark aku kencing lak tu. chet!
tapi aku x boleh complaint banyak sebab aku jadi co-pilot time balik..
langsung xde journal!
sedap benau menyandar sambil amik2 gambar sendiri and baca doa time kat karak highway sbb depan blakang xde kete.

*tatut boboi~*

ok sambung journal kontot itu ye.

pas sampai hotel, lepak2 kejap. cuci muke ape patut. and kuar balik untuk sesi kopok lekor and sotong tepung kat seberang takir. mesti korang heran kan apsal bukan pantai batu buruk. sebabnye.... member aku yang org sana tu gelakkan aku sbb nak kt batu burok. situ xsdp die kate. tempat yang die bawak ni tmpat mabeles! tepi pantai jugak. and org ramai! 

flashback sket mcm mana wujudnya kawan aku.

- nama die kak senah. org tganu and kebetulan die kat kampung mase tu. so aku roger die and ktorg janji nk jmpe kat sana. die jadi tourist guide gitu..and dlm deal2 tu, sorang lg member name adda. die pn kebetulan turun tganu sbb nak gi wedding ally iskandar tu. so kitorg buat mini reunion. adda dtg ngan husband and anak die sarah. ok itu je penjelasan ringkas ttg kewujudan 2 org tu dlm cite ni.

ok sambung.

sampai je kat tmpat tu, aku umpama kucing yg kelaparan. kak senah amikkan segala makanan. kitorg duduk je. lepastu hapa lagi uolsssss.... santapan bermula. siap ade udang goreng tepung! di kala itu aku ketepikan kegatalan muke sume. sume pun aku telan! ohh! terigt kopok lekor tu la. sedapnyee!! eh tapikan, udang yang aku makan kat kedai ni x memberi kesan gatal yang melampau sangat. xde la aku bersin sampai xtido and bangun dgn hidung merah keesokannya.  mungkin sbb die fresh kot. ok sangat mengada2 bukan! damn u alergic~

sebelum kehadiran sotong.


the girls.

mini reunion

ini la kedainye


habis gosip ape patut, lepak jap kat tepi pantai. melayan angin2 sepoi bahasa tu. syiok! tp banyak sampah. yang tu je slack. smpai dalam gambar pun dok ade sampah skali. main2 pasir. amik gambar ngan kuda. sambung gosip atas batang kayu. abis tu sume terus gerak ke masjid crystal! sebab waktu malam masjid tu chantek. kalo siang nampak macam tembaga yang xkena polish. *faham x aku cakap ape?*


travel mate

adik kuda - mmg akupanggil die adik kuda!


ktorg target nak tgk sunset kat masjid crystal. tapi bile sampai tu, ade mcm expo jual2 tdung kat area tu, singgah kejap kat situ. there goes my sunset! xsempat tgk sunset yang dicita2kan. merasa la layan sunset bawah khemah jual tudung! T_T

aku x bawak tripod. so sgt susah nak stabilkan camera. banyak gambar gegar. tp still boleh nampak lagi kire ok la kan. mungkin next time kena stanby je tripod slm kete. lame jgk kat situ. try nak dptkan shot yg cun. sembahyangnye tak. hahaha.hoih! bukan sengaja okeh. ktorg 3 org dapat cuti. wee~~


clear sky with the huge moon

tambah flash sket

moon!


dah puas menembak, ayuh isi perut. harusla seafood kan. sekali lagi tidak sedar diri. makan tom yam pok tek versi lambat. lame kot tunggu! tp sebagai tourist, aku gigih bersabar. wah! tourist la sangatkan. abis makan aku nak terkencing. so bajet nak balik hotel terus. tapi kak senah bawak pegi tgk ICT kuala terengganu plak dah. yang shah alam punya pun aku x pegi. skali terus pg terengganu punya. cool kan! 

tapi jangan la compare ICT tu dgn shah alam. yg kat s.alam kan agak cun. landscape pun menarik org kata. yg kat sini, macam die main pacak2 je pokok lampu tu. pastu tanah merah je. xde tar pun. gile sempoi kan. hahaa. selepas x dapat menahan perasaan kencing. aku pun gegar dorg utk balik hotel supaya aku dapat kencing dengan tenang. whew~


cuba menyeronokkan diri di ICT

end of day one. malam membutah tanpa kawalan. tapi org sebelah bising. asyik kuar masuk bilik je. lempang kang!

ok later!
now nak stop mengomel untuk makan.

5 comments:

Unknown said...

wei mast...
best nyer g t'ganu...
upload lg pic kdai2 mkn & tempat2 yg best...
aku plan nk g t'ganu april nie...
hehehe...

M A S T said...

Is: ok nnt aku update lg.mmg ade smbungan pun. Cite x abis lg. Nantikan..

Unknown said...

mmg di tunggu2 pun...
x sabar nk g t'ganu...
hehehehe...
ko dok hotel mane ek???
brape rate dia???
mahal x???

M A S T said...

aku dok kat KT Mutiara. betul2 town. sbb last minit kan pegi. rate murah je. rm75/nite. tapi member aku bilang kalo gi sane syok dok kat homestay yang tepi laut..

Unknown said...

murahlh RM75...
ade gak survey homestay tepi laut...
RM80++ kot...