amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Thursday, April 19, 2012

Kasut


Lokasi : Kedai kasut.

Zara pandang deretan kasut sambil tersenyum.
Tapi dia tak tau mana satu yang cun. 
Lantas tangannya mencapai satu kasut tumit tinggi berwarna kuning.

“Ish..kuning ni tak hot la, try merah la kot...baru hot sket” 
Bisik hati Zara sambil goyang2 bontot akibat terlalu teruja.

Megat memandang dari jauh.
“Bile la nak setle pilih kasut pompuan ni?” Sambil bermain game di iPad Zara.

“u..mana santek. Kuning ke  merah? i geram la tgk kuning, tapi teruja tgk merah. u rasa mana santek?”
Zara terpaksa minta tolong Megat yang dari tadi x kasi idea pun.
(Megat gemok tiba2 dia ketuk kepala Megat)

“Sakit la yang...hmm... amik la mana2. Dua2 pun cantik bila u pakai..”
balas Megat malas.

“eeii..u ni malaskan nak layan i. mintak tlg sikit je senang je die jawab. siap swuh amik dua2 pulak” balas Zara dengan marah. 
“err...tapi, kalo u nak belanja, i ok je amik dua2..”
goda Zara sambil dipicit2nya Megat.

“malas la layan ko. aku plak kne blanje. dik! tolong kakak yang kekeliruan identiti ni pilih kasut.” Megat lantas memanggil sales girl untuk melayan Zara.

Tiba2 Zara sergah Megat.
“u..tlg ni...tali bra i tercabut!”
Zara tergelak2sambil membuat muka kesian dan suasana menjadi semakin kecoh.

Megat kaget!salesgirl disebelahnya juga tersipu2.
“yang...tlg la ni cepat.. nak tercabut dah” kata Zara lagi.
“errr...” Megat hilang tingkah.

“Adik, abg rasa abg and kakak xjadi nak beli la. kami ade hal lain la. maybe next time k”
kata Megat kepada salesgirl lantas Megat tangan Zara terus berlari2 dan tergelak2 keluar.

“apsal tarik aku? aku nak beli kasut la...” tanya Zara sambil tergelak.

“sebenarnye mase ko kate tali bra ko tercabut tu. aku tergelak sampai terkentut. tu ar aku tarik ko sblm budak tu terbau..hahaha!”

***********

No comments: