amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Wednesday, October 31, 2012

Bella dehydrated!

Benda ni dah lama jadi. Bulan 6 kot. Aku malas nk update. Tp sikudin asyik la memekak kt telinga aku swuh update pasal ni. Maklumla..die pun ade di tempat kejadian.

*hmmphh!*

Kalo nak ikutkan, si bella ni dah biase dah kena dehydration. Tp xpenah lg stop tepi jalan psl benda tu. (Read: xmahu!) Slalunye sempat la aku pegi kt mane2 stesen minyak. Tp haritu, otak aku xdpt alocate mane the nearest pump station. Kalo ade pn jaoh~

Sbnrnye dr pegi keje lg fuel dh sikit. Tp aku lambat dh. So malas nk stop isi minyak. Sib baik selamat smpai kt opis. Tp range bella dah tinggal 28 km. Lampu pn dh kuar. So aku bajet nk isi minyak balik tu. Skali kalo dh nama keje. Xsedar pn ttbe kul 8 mlm. Sekali lg rasa malas nk isi sbb boleh 28km lg. Umah aku 16 km je. Lalu, jalan sajork dgn penuh yakin.

Hee~

But! Xsampai halfway, milage dh drop smpai 16 rasanya. Dh la jem sket dpn tu. Aku sgt rs x kan sempat smpai. Time tu baru la otak aku berpikir. 28km tu x semestinye 28km. Tu estimation je. So pikir la mane nk stop. I rather be stranded kat tepi jln drpd tgh jalan! Kan! Aku lg sangup tau.. 

Paling2 mengelabah is bile range tu dh smpai 8km. Umah mcm jauh lg. And aku kt highway still. Area tu mmg xde stesen minyk pn. So decided to stop. Tp time tu aku pk gak. Kalo stop saje2 bosan jgk. Lalu aku pun mencarik la kedai makan kat area perumahan yg aku stop tu. Lantas mengoder nasi goreng daging and teh ais satu.

Lalu sementara tgu nasik goreng. Aku menghubungi la nombor kecemasan aku. Iaitu bapak den! Hahaa. Tp ayah bleh plak masa tu die kt sungai buloh. Kemain jauh. ape nak jadi ni kul 9 mlm x balik lg ni yah?

;p

So yg kedua aku kol is jojo. Die mase tu kat area kg pandan. Bile aku swuh die dtg slamatkan aku, die kate nnt die kol balik. Aku assume die ade hal and xdpt tolong. Makanya, aku kol org yg ketiga. Iaitu kudin. Sib baik die kat umah. Tp pompuan tu kan penakut drive. So aku swuh die ajak si amed, bf die. Dan sila tahu ye..umah bf die tu hanya depan umah aku. Jiran uolss~

Xlame lps deal ngn kudin. Masuk la bbM si jojo. Tny betul2 lokasi kat mana. Sbb b4 that die tny aku xsure. Aku plak serba salah sbb dh jnji ngn kudin. Lame sgt pk reply, last2 jojo kol je.

Jojo: mane?
Aku: err..mane tah ni. Aku tgh mkn nasik grg daging.
Jojo: kete xde minyak ko boleh mkn?
Aku: abis tu xkn aku nak nangis2 dlm kete? (Sbnrnye nk pk ape alasan)
Jojo: mcm2 la ko. Ko ktne ni?
Aku: kat kedai makan. Jo, sbnrnye aku dh swuh kudin anta minyak.
Jojo: aku dah beli kot corong ni..abis ape aku nak buat ngn corong ni..letak kt kepala ko?
Aku: hahhaa!aku dh swuh kudin anta minyak la jo.. Ha! Cmni. Ko ngn kudin lwn sape smpai dulu. Nak? (bodo kan swuh org lumbe plak bagi bantuan kat ko!)
Jojo: hotak ko. xpe la. Biar kudin je la. Corong ni nnt aku ltk kt kepala ko!
Aku: ok jo, tq!

Begitulah drama bantuan si jojo.
Untuk menyemakkan lagi kepala aku, sikudin pun menelepon;

Kudin: long, nak minyak ape? along kat mane?
Aku: apape je la. tp ko jgn lupe bawak botol and gunting. sbb nnt nak isi dlm tangki.
Kudin: ish...mcm2 hal la. mane plak nak dpt botol..
Aku: pandai la ko pikir. aku tgh makan nasik goreng daging ni. dengan teh o ais!
Kudin: cis! org pening pale die bleh rilek mkn nasik greng daging..
Aku: datang la. nnt dh smpai area *** ko kol. aku guide dr situ.

Lame jgk la tunggu. last2 baru kudin kol. dorang kat area2 berhampiran. sampai je terus bagi Bella minum. gluk gluk gluk gluk bunyiknya. 

Over!
amidun cuba mengambil hati aku 
aku cuba membantu amidun mengambil ati aku juga

Yang aku ingat lagi, sikudin punye masalah bawak minyak tu. pompuan sorang ni mmg ske berangan yang bukan2. pastu nnt buat diri sendiri yang menggelabah lebih. tak ke gelabah tu??

Kudin: mase bwk minyak tu kan long, kitorg letak kat kaki seat belakang dikyah. pastu dekyah takut gile nak pakai tepon. nak kol along tny kat mane pun takot. sbb mcm bayangkan die meletup tetibe. nnt along cepat2 la pulangkan tin tu kat shell. jgn biar lame2 dlm bonet. takot dow~

*krik krik krik* bunyik cengkerik. cengkerik pun malas nak layan kisah dongeng si kudin.

Boooo looseerr~

p/s: aku rasa aku pandai dlm menyelesaikan masalah ni. sbb aku xstop tengah jalan. dan aku berpikiran panjang. siap makan lak tu. pandai kan aku? >_o

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: