amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Friday, October 26, 2012

Raya aidil-adha :)

Feel like yearsssssss xmenconteng kat sini. Ok ok. Mmg aku malas sket now. Cerita mmg banyak. Tp malas aku lagi banyak!

*sigh*

Harini hari raya haji. Mcm biase je for me n family. Bgn smyg raya, tgk lembu balik mkn ape ade and now sume kat tempat masing2 bersiap sedia utk tido balik. Hahha!

lembu satu malaysia
Eh tapikan..pagi tadi aku tgk lembu banyak! Ade 10 ekor kat sini. Kemain banyak. Lps abis bace doa je trus eksaited aku gi kat tempat lembu. Tapi ade suara sumbang kudin memecah kesunyian;

Kudin: eh xboleh pegi situ la. Tgk dr luar pagar je.

Potong okey pompuan ni! Sume xboleh. Penakut x bertempat. Demyuh! So aku pegi je secara menconcong kearah lembu sambil dibuntuti oleh hajar bersama hidungnya.

Sampai je tgk lembu tgh kencing! Hahha. Mungkin die malu jd tontonan umum. Pastu lembu sebelah tu plak berry.. Ketul ketul. *pfftt* 1st time aku tgk lembu berry. Hahaa! Boleh camtu?

Lepas kira2 lembu and confirmkan ade 10 ekor (motip ko??) Aku pun main amik2 gambar ngn lembu. Tgh baek pnya posing2 ngn kudin n hajar, skali ade pak cik menjerit dr dlm surau.

"Oi..oi. Oo.. Amik gambar dgn lembu"

Huwaaa!!

Terperanjat badak weols..tp tetap meneruskan xtvti amik gambar bersama lembu. Xcukup kt dlm. Bile keluar nk pegi kereta pn boleh sambung lg amik gambar. Dasar jakun!

with hajar and lembu~
ni pompuan gedik konon2 xleh g kat lembu. sengih jgk!
mase dengar khutbah. xde keje.
Sampai je rumah, misi makan! Mak aku buat soto, pastu ade pulut ngn sambal tumis ikan bilis. Pastu ade paru goreng. Phew~ syahdu! Perut kenyang. Tu yang sume mcm kena tembak ni. Sume tido!

Aku?
Aku kan cool..
Cewah!

** tepuk2 bantal. Bye peeps!

aku yang baik- selamat hari raya!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: