amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Monday, October 28, 2013

dreams come true!


im sooooo excited!
ni cite lame. baru skrg nak tulis.
maklumla pemalash~

well, one of my cita2 dr dulu adalah utk diving. selama ni asyik snorkeling je. mmg dari kecik tu aktiviti yang ayah slalu bawak kitorg. lepas satu pulau ke pulau lain. bukak sekolah je legam. sun burn. tp mase tu mane kesah muke kena tahap sunburn yg mcm bengkak tu. smpai mengelupas2... miahaha!

cube skrg kalo gelap mengelupas. kecoh sekampung! mcm la ko putih sangat kan!

anyway..
dari dulu nak amik lesen diving. tapi xde gang. sampai la shanee masuk keje. die bagi aku harapan sbb die pun ske nak diving. tapi setelah die kawen n mengandung...cita2 tu terkubur. sudahnye aku kembali xde gang.

sampai la satu hari si chen roger aku ajak gi diving. harusla aku on! padahal ngan chen ni slalu je aku buat aktiviti2 merayau. tp dua2 xpernah bukak cite pun psl nak dive. in fact mase gi krabi tu pon xde pun ckp2 psl diving. dua2 layan snorkeling je smpai dekat setahun baru aku dapat warna asal. 

miahaha!

since dah ade geng, harusla smakin hebat kitorg menjalankan misi mencari pakej2 yang berpatutan. tapi mase tu aku still ade kelas master. and dah nak bulan puase. so stop jap. sampai la bulan 7. ade diving expo. so bnyak la yg bg pakej best2. makanya ktorg sign up terus. dalam rm1.3k.

nak jadikan cite, ade budak baru masuk opis aku namenye rahmat. die rajin nak ikot aku gi swimming before this. and bile aku ckp nak amik diving license die pun nak join. so dr 2 org jadi 3 org. bila dah ade lelaki join ktorg, barula si hazwan btau die pun nak. slama ni die xbtau pun sbb die xde geng lelaki. kalo sume pompuan die xmo join. makanya, sume pun register. and jadilah kitorg 4 org one team. 

after sign up, ktorg plan tuk abiskan all teori n exam mase bulan pose. dlm 5 classes. time class, masing2 bukak pose kat OU la. mkn la fastfood yang ade. until the last stage we all sume passed the exam. woohoo! out of 50 question, boleh salah 5 je. and auk salah 2. wee~

abis teori, next stage is confined water session. ni masuk pool. mase ni dah raya dah. seminggu after raya rasanya. pun ktorg buat malam. masing2 xmo kacau weekend. so after office, mkn sket and bushh!  terjun sampai kecut. and im telling u, 1st time breathing in the water was superb! belum lg 1st time menghangkut tong gas berat tuh.  sangat best. rasanye 3 clases of confined water before we went to Tioman utk our first open water.

org mengajor, aku wat hal sendiri. dasar!
confined water session

to me, belum gi open water pun aku dah eksaited gile. mau tak nye impian dari kecik kot. tetibe jadi kenyataan. hahaha! puas ati beta! pasni leh menari2 ngan nemo and shark!

adik aku yang hajar tu pun nak join. tapi die xde ongkosnya lagi. so hold dulu. biar die kumpul dwet and amik lesen later. aku sokong je. sbb aku tau rasa dia. impian nak jadi diver ni mmg ktorg ade dari kecik. later kalo die pun dah jd certified diver, harusla plan dive trip sesamo.

anyway, will cerita on my 1st dive trip later. bila rajin ye. now intro je dulu. and btw, sape yang berminat nak amik lesen diving ni jgk can always go to my dive centre. Sealantis Dive Centre. kat Ou. name instructor aku Dr Shaz. yes. he is a medical doc. and my final instructor mase open water is Funny. japanese girl. (girl??).

tengah taip ni aku rindu nak diving. cepatla monsun abis. gi tioman pun jadiklah!

-_-"

No comments: