amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Wednesday, July 27, 2011

Medan wikku2~

#8
Morning olls!
Hotel yg indah itu membuatkan aku tido dgn indah jugak. Kelam kabot siap.
Sib baik wajah model mcm aku ni xperlu mekap apape. Tetap indah.
Cewah!

#9
Mari shupping benda2 batik!
Skrg stop kat kedai name Puan Sri.
Aku tgk2 je.. Xberminat sgt pn..
Tp last2 terpengaruh gak la beli 'dodol' utk bebudak opis tu.
Ngee!

#10
Okey..
Kitorg skang otw pg Parapat.
Nak tgk Danau Toba.
Perjalanan 5 jam katenye.
Jln kalo highway ok lagi..
Ini terhentak2 aku.
Abis la sume lemak aku menyembah bumi.



#11
1st stop kat permatang siantar..
Kedai paten. Tempat jual kacang2.
Mcm snek2 kacang ni la..

Sume pn pegi test2..
Aku xske kacang. So aku x amik port sgt. Tp bile tgk pompuan2 ni sbuk sedap2..
Aku pun test la jgk.
Xde la sdp sgt. Tp dlm dok test2 tu..xsdr aku dh try 3 -4 jenis.

Erk! Don't like. Xde satu pun yg sedap. Xsukeeee~



#12
Cantekkknye view~
Sukeeeeeee...!
Tp manusia2 ni bantai tido. Rugi la kamu semua! Ngeh bgeh ngeh! Aku x sabar nak sampai danau toba ni. Mak aku slalu bangga2kan kedanauan ketobaan tu..
Woooott wooott!!

#13
Pak ardi kitorg pny tourist guide ni tgh cite kisah dongeng danau toba.
Dulu ade sorg mamat ni nama Toba. Die nelayan la. Selalu tangkap ikan utk dijual. Tapi satu hari die dpt ikan yg cantik. So die x jual. Die simpan kat umah buat bela.

Satu haritu, die balik dr keje. Kat umah die dah siap dh hidangan makan tgahari. Die pun mkn la. Sedap plak tu. Tgh2 mkn tu die dgr mcm ade org kt dapur.

Bila die tgk, skali ade awek cun tgh basuh pinggan. Rupenye awek tu adalah jelmaan ikan yg cantik tu. Die pn jatuh cinta and ajak la awek tu kawen.

Awek tu kata OK. Tp dgn syarat, kalo nnt dorg ade anak, jgn btau anak tu yg die anak ikan. Mamat ni pun setuju and dorg pun kawen.

Mcm panjang plak cite ni. Okey la aku pendekkan. Bile dh ade anak, satu ari mamat tu mrh kat anak die. And die pn terlepas cakap.

"Dasar kau anak ikan"
Bile wife die dgr. Die pun sedih and terjun balik dlm tasik tu jd ikan. Anak die pun ikut sama jd ikan.
Sampai skrg ni, kalo bulan penuh. Ramai la budak2 muda yg akan memancing kt situ dgn harapan dorg dpt bertemu ikan yg dikira sbgai good luck tu.

#14
Oh hoi!
Aku pun tertido la tadi..
Wlpn bergegar2..tp kalo dh ratu tido..
Tido jugak kaedahnye..
Now dh sampai parapat!
Danau toba kat sebelah je ni.
Weee!!

#15
Mkn tgahari kat rumah makan istana minang. Banyak gile lauk. Tp biase la. Makanan asasi aku kalo kdai2 mcm ni, ayam ngan cili api tumbuk sajork..
Pas mkn ni mau naik bot ronda2 danau toba. Jom!

#16
Ohhhooooo hooii!
Aku dlm boat. Syiok oo..bot besar gile. Tp ktorg 9 org je. Ko bygkan betapa heavennye. Skejap aku dok sini. Skejap sana. Pastu sini balik..
Muahaha!
Ni tgh melayan angin sepoi2 x reti bahasa..
Pastu sambil tgk ayah ngn mak aku yg dok melayan perasaan.

Muahahahaa!
Aku nak amik gambar awan la. Cun gile!



#17
Skrg kat hutasialagan.
Tempat raja2 batak dulu buat keputusan hukum org. Mcm mahkamah die la.
Kesalahan mencuri ke, menyebar berita palsu ke, apape je la. Hukumannye adalah potong kepara!

Eh!
Org ni ckp, bile dh potong kepala, badan tanam, kepala buang dlm tasik!
Hergghh!!

#18
Ok xmau report.
Nak melayan angin sepoi2 atas bot ni.
Hmpphh~

#19
Now kat perkampungan tomok.
Tgk makam raja2 die dulu.
Mcm firaun plak aku tgk patung ni.

Oh ye..
Nak masuk ni kena pakai ulos.
Kain tradisi org batak.
Ulos ke usol ar??
Yg penting kain ni mcm adat die la.
Kalo kawen, kematian ato apape acara adat, sume wajib pakai ni..

#20
Sgt malas nak shopping kt sini.
Barang saaameeeeee je.
Xbest!
Nak hotel plsssss..
Muke pedih. Kering kontang rsnye..
Mahu keselesaan..

#21
Now dah smpai hotel.
Legaaaaaaa!

Eh lupe td nak bilang.
Kat tiang2 kmpung batak td kan, ade ukiran gmbar cicak nk tetek.
Ye..tetek.

Cicak tu lmbang persahabatan.
Tetek plak lambang kesuburan.
Kalo nak kawen, org sana akn tgk tetek dulu.
Utk pastikan yg pompuan tu mampu menyusukan anaknye spy bleh membesar dgn baik.

Ok bye nak tgk tetek. Eh salah.. Nak tgk tv! Ngeeee~

#22
Dinner time!
Kat hotel ni je.
Jom!
Nom nom nom~

#23
Mkn okey je.
Tp ni dh xde aktiviti.
Kedai2 pn xde.
Mmg patut la tmpat ni jd tmpt honeymoon. Sejuk2 lak tu..
Haih~

Mgkinkah disini asal usolku??
Hahhaaa!

#24
Chantek!
Ade karoke.
Kita kasik pecah~

#25
Dibilik semula.
Dah kul 11mlm indon time.
Puas karoke 3 jam.
30 ribu rupiah je~

Enjoy ngn family sekali skala syiok gak!
Ayah tukang pilih lagu..
Kitorg tukang melalak!

Esok kne bgn kul 730.
Mau tido!

Oh!
I miss my eclipse!
Nite~

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: