amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Wednesday, December 28, 2011

Smurfland

hari tu kan family day. kan ade pertandingan buat sand castle yang aku kate paling hazab tu. well, hazab hazab pun, family aku managed to get 1st place okeh! sila bangga! terbayar rasanya penyeksaan kitorang. aiceh~

before pegi kat pantai utk buat castle tu, semua mcm berkumpul  la. so dorg annouce la nama2 family. sbb ade certain family yang kena combine. tp our family will be on our own la. mcm biase, menjerit2 and bersorak2 adalah tugas2 anak pak musa. abis je sorak2 tu...masing2 pandang sesama sendiri dgn ucapan..

'camne ni weh??'

sebab kitorg sorang pun x reti buat benda alah tu. x pernah buat pun! main tanam2 selalu la. so kitorg pun salahkan ayah sbb x penah bwk kitorg buat sand castle mase kecik2. hahahaha!

mak aku kan kadang2 semangat die lain mcm sket. sblm dtg family day, die suruh kitorg amik sikit simen kat jiran aku. (jiran aku ni kontraktor. so die ade la beberapa kampit simen depan umah die) konon utk kukuhkan castle kitorg tu nnt. korang pernah?? buat sand castle letak simen. pernah??!! hahaha

tgh2 saspen xreti nak buat tu. mak aku keluarkan alat2 ajaib die. iaitu barang2 terpakai kat dapur tu. sangat sedih kan tools we all. kalo nak compare dgn group lain, siap ade proper tools utk buat sand castle. tp weolss?? sangat wasatiah!

tools yang wasatiah itew~

aku rase kan, buat sand castle tu mcm sangat impossible! so aku hanye mampu memandang pasir saje. yang lain mcm meratap kesedihan kerana membayangkan kegagalan. hahaha. namun! dtg cikudin yg cube menyedapkan hati sumeorang walaupun NAN-HADO idea die tu.


"ok, yg petak ni base die.."

dikala kami semua berada dalam kesedihan, datang la seorang bidadari dr syorga membawa sinar. bidadari itu bernama pak musa!! die mula memberi sentuhan2 artistik dgn menggali2 pasir itu menggunakan kon! sekali lagi, kami bergantung kepada alam sekitar. menggunakan segala yang ada di sekeliling kami~ syabas bapak!


bidadari yang ber kasut ketupat palas jazz di tepi pantai memulakan langkah 
semua org di halau ketepi bagi membenarkan proses penggalian bahan api
proses pembinaan ni sgt mencabar. aku cube nak buat pagar2 kat tepi tu menggunakan cawan. tapi gagal! bukan sekali ye. banyak kali. bile dah asyik gagal, aku fedup dan mengacau group2 lain sambil membebel2 benda ni impossible dan berkongsi kepayahan dgn group2 lain. walaubagaimanapun, cikudin and group kekal gigih membina. ko nampak x sekarang watak aku dlm pembinaan ni? hahah!

setelah puas berkongsi masalah dgn group2 lain, aku kembali mengambil alih. bile bat pagar gagal, bile cube bina bonggolan gagal, aku terus lubang2kan istana kitorg tu! hahhaa. dasar malas. tp mendapat sambutan ramai. mak aku plak tibe bijak die, die baling2 bunga warna purple dlm lubang2 tu. wah! berseri!!

proses pembinaan yang melibatkan aku. nampak sungguh busy kan!
TARAAA!!!!! mcm bawang kan!
finishing sand castle. we name it as smurfland!!
buruh2 kontrak yang terlibat. kitorang menang!!!!

1 comment:

Wanie said...

suka la entry ni...kelakar... hahahah