amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Sunday, January 11, 2009

kawin kawin bln doblas

bulan 12 tahun lepas ade 2 wedding member aku..sorang mmbr kat uitm..sorg lg mmber skolah. classmate mase form 4 n form 5..

manisa is budak yang sengal..die ni mmber mase kat uitm la..slalu ade masalah geografi n peta..cube ko pk..kalo gopeng pon die bley kate kat johor...kalo nk blik umah sendiri dari uitm pn die boleh sesat..ya betol!!die mmg gilo..tp gilo2 die pn..dh kawen dah..blik je dari kmpung..esoknye trus aku gi die kawin..kat umah baru die..RASA, selangor..the best thing was..aku xpnh pg mah die n we just rely on peta kat kad kawin die tuh..

fetch apis and lin kat rumah masing2 and around 1 tu baru gerak gi hulu selangor tu..awal2 lg aku dh tny apis thap kepercayaan die kat peta yg manisa bagi tu. and die kate die percaya! *sbb kalo tanye aku..aku mcm xcaye sgt* seperti yang dijangka terjadi..weol sesat sbb ikut peta die!!hahaha..aku dh ckp dh..sampai 2 kali kitorg buat U-turn!

gile ko..dlm peta ade shell..yg betol2 ade kubur cine..x ke lain tu?? dush dush..mmg nk kne sekeh minah ni tau!kul 3 kot..baru smpai umah die..tu pn xramai yg ade. (aku rase sume pon sesat!) xbrubah minah tu..igt time kawin ni boley la tgk die ayu2 sket..tp..haram!mcm gitu gak gayenye..bile aku ckap kitorg sesat..die bley cakap dgn muke xbersalah die..

"aku dah tau peta dalam kad tu salah. tapi aku diam2 je.."

arrgghh!!apsal aku ade kawan sengal mcm ni???? nk kawin pon ley buat main2...sdey btol..lepas snap2 gambar.trus blik..*memintak x sesat*

-aku pon pelik apsal pengantin berdiri ktorg duduk..ni sme manis pnye pasal!-


-ha..camni baru la betol..*mke apis and izzat same kan! tu la kembar yg terpisah..baru hari tu jumpe balik..*-

tp otw tu, temperature kete mcm tinggi je.so stop kat restoran jejantas.. bagi bapak kades aku tu rehat kejap *sbnrnye aku nk mkn chessy wedges kat KFC!*

-kami diatas jejantas..i loiike!!-
-lps dh abis mkn..apis jd makenik jap..isi air dlm bapak kades-

-lin yang gembira dpt mkn jeruk-


-kanak2 yang tgh main takraw-

balik tu xtrus balik..boley plak tgk dorg main takraw..yg si apis ni pn bley than gak..trus tuka kasut join skali..ish2..aku n lin main buaian!!best best..dh abis main takraw, lpak minum lg kat amid..dh dorg ajk main bowling plak mlm tu..(korg ni xreti penat eh?)

wedding berk & diana pulak..

dorang ni pn bley tahan gak sengal..umah masing2 selang beberape buah rumah je..tp buat kenduri sampai 2 kali..bajet umah jauh kan..hahaha..tp aku pegi mase kat umah berk..27 dec..same dgn besday aku!!berk n diana ni couple since skolah taw!same la mcm huda ngan azmi n spike n sarool..bla bla bla..

pegi umah berk yang xjauh pn dari umah aku.tp penuh drama..ni sume jammed punye pasal..so agak lambat la smpainye..ramai memember skolah ade..mcm reunion je.syiookk!! sume pon dok lpk sesame and melayan perangai amir yg gilo tu..

-buddies with amir and apis-

-bergambar ramai2..amir yg amik gmbar ni..die kire sampai sepuloh..penat senyum! -
-ni la amir and apis..besfren mase skolah dulu..dua2 pn kecik je dulu..-

-amik gambar dgn pengantin..spike..pinjam sarool jap!-

-this is berk n diana!pengantin gilo..-

balik dari umah berk..sume pg umah min..lawat min yg sakit..sian die.. but my day xabis kat ctu je..mlm tu gi amik lin kat pudu..pastu gi mah org meninggal..pastu lpk amid..(pkul 11 mlm aku still dgn bju kurung..n lepak kat amid..argghhh!!) tp aku pedulik ape..hmm..dlm kul 11.45 bau samapi umah n tanpa segan silu..tdo!!!

No comments: