amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Monday, April 5, 2010

aku xtau kenape aku nak membebel pasal ni


satu malaysia kecoh pasal kehilangan arwah din beramboi.
aku ni mane la tau apape..maklumla.. kat umah xde tv..
aaron pun baru je sihat nih ha..

sampai opis je aritu..
makcik2 kat opis tu dok cite2 yg pak cik din masuk ICU.
and esoknye aku dgr radio kate dah meninggal.

tp aku heran knp sume org beriye2 tepon era sume kate sedih2 bagai..?
betol ke korg sedey? ade yg siap nangis2 lagi..
dlm fb xpyh cite la..sume dok ckp x pecaya la..
x sanggup terima kenyataan la..

knp lepas org tu xde baru masing2 nak tunjuk dorg syg?
baru nak tnjuk dorg minat?
baru nak hargai dorg?
x paham aku..

personally, aku mmg ske lyn riuh pagi era. lg2 bab drama sebabak..
sampai aku penah ckap kat ayah aku, aku nak tau ape yg ade dlm otak arwah ni..
lawak die sume lawak yg org xterpikir pun..
sumhow mmg mencriakan la..

mmg la sedey die da xde.. tp xde la sampai menangis beriye2..
life must go on la kan..
kalo yg menangis2 beriye2 tu ahli keluarga n kawan rapat mmg la x heran..
of course la dorg terase hilang..

tp mcm org yg mcm aku ni..
yg dgr stakat dlm radio..
i dont think we shud meraung2 same..
baik la ko sedekah kan al-fatihah ke hape..

biase la kan...bile dah xde..baru dihargai..
baru la sume igt kebaikan.. kalo masih ade..
ade yg kutuk2.. kate lawak bodoh la ape la..
tp lawak mane ade yg pandai btul x??


same mcm yasmin ahmad.. aku suke sume cite die..
except rabun. sbb mase tu aku mmg btol2 xpaham ape cite tu..
tp the rest was superb!

but then..ade je yg kutuk n kritik..
benda2 yg nonsense je.. skali bile die dah xde..
di hargai plak karya2 die..
watdefak?? baik x pyah..

sng cite.. kalo nak peghargaan or perhatian..
mati dulu.. then only people will love u..

ntah la... ape pun..
semoga roh mereka ditempatkan dikalangan org2 beriman..
amin~

p/s: ttbe terpikir.. if i die.
will people feel sad? atau dorg rase relieve
sbb dah xyah nak melayan aku dah?

1 comment:

Alia said...

I actually agree with you. Aku pon tak paham kenapa masa diorg hidup, kutuk bagai, tapi bila dah pergi, dan-dan lah nangis teresak esak.

I guess it's true what they say, bila dah tak der baru nak appreciate, but personally, I think that's a tad too late dah.

Oh and lagi satu tu, pasal org nak call hari tu nangis gila babeng tu, some tu aku rasa mengada je lebih. Haha...ye aku memang keji.