amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Thursday, April 1, 2010

cinta trafik

x silap aku before ni aku ade buat sesi komplen kat polis trafik kan.. pastu korang nak tau.. mungkin aku dah terkena badi sbb sumpah2 itu uncle trapik.. aku kena tahan ngan polis trapik okeh! my 1st experience dow.. slame ni aku berhemah je.. polis pun segan nak tahan aku sbb aku lg berhemah dr dorg. muahaha!

yg jd isu skang ni..aku buat slh sekali je. tp aku terpaksa hadap polis yg same 3 kali okeh! 3 kali...so perlu ke skang aku mandi bunga tolak bala???

perjumpaan 1:

yg pertama jadik mase lunch. time tu nak gi makan kt seberang jalan. mase kuar simpang tu aku dah nmpak polis. mse tu aku on the phone..so aku pun letak talipon..n cepat2 pakai seat belt. akan tatapi.......!!! aku pegi buat Uturn dgn selambe badaknye kat tempat yg terang2 ade signage no Uturn. how??? mmg kena la kan..

mase tu ktorg berempat dlm kereta. so aku xde la takut sgt wlpn ni 1st time aku kena tahan. polis tu sekolahkan aku dekat stgh jam. lame gile okeh. temperature kereta pun dah nak naik. tp seb baik gak la die tu pesen yg sengal2 buih gak. siap gelak2 lg ngan die. lantas aku pun berjanji xmo Uturn lagi. bottom line..aku xkena saman! yeay! clap clap clap..

perjumpaan 2:

nak dijadikan cite..the next 2 or 3 days later..aku kuar lagi time lunch. tp kali ni berdua je ngan wan. itu polis tahan aku lg.. sumpah! aku x Uturn dah.. rupenye die tahan nak bersembang la pulakkkkk...

polis : mane kawan ko lagi 2 org?
aku : dorg makan kat opis..
polis : apsal? dorg takut? ni ko Uturn lg ke ni?
aku : mn ade..saye dah baik la..jln jauh2 dah. x Uturn ponk..
polis : ye la tu baik. baik ade sebab. agaknye dah bape puloh kali tah ko Uturn..
aku : eh xla. baru aritu skali. pastu terus pakcik tahan..
polis : ye la tu. dah..pegi makan..

aku pe lagi. terus la bla. dibuatnye dtg gile die skolah kan aku pasal cara2 makan beradab kang..satu hal plak. gile dow..apsal la die tu nak bersembang plak?? sume kereta tgk aku. ceh..jatuh reputasi diva aku. siot. msti dorg igt aku buat salah. padahal dorg xtau polis tu nak beramas mesra ngan aku! hahaha!

perjumpaan 3:

ni yg aku paling xley bla. yg 1st n 2nd tu mmg la logik aku jumpe die tu sbb dkt tempat yang sama. tp yang ketiga ni tempat lain. still area pj gak. mase tu nak balik. aku sorg2.. dok termenung melayan jem.. tgh pk nak buat ape balik umah nnt sbb xde intenet..

tiba2..aku nampak ade org bercekak pinggang berdiri betol2 depan kereta aku. siap angkat2 kening lg.. damn! guess who..

ya betol! pak cik polis itu LAGI!!!

terperanjat gak aku. dlm ati aku kate jgn la die buat hal nak ajak berburak lagi. ko suke sgt borak2 kan..meh ikot aku balik je la jumpe ayah. boleh bincang hantaran skali. muahaha! sib baik la die cume jadi tugu sekejap je dpn aku. aku pun sengih sket2 n trus jalan.

haish!! tu la nightmare aku ngan polis trafik. sengal dowh.. bile aku pk pk balik.. apsal la hidup aku ni xley jadi cam biase je. i mean..ye la...biase kwn2 aku kalo kena tahan polis. xde pun rentetan cite polis tu thn balik ajak borak la.. polis tu berdiri dpn kereta angkat2 kening la.. haha! tp aku terima la..mungkin ni la hidup diva mcm aku. lain dr yg lain. owh kelass!!

nite uolss!!

No comments: