amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Sunday, April 4, 2010

sakit dan otak

aku rase mcm dah elok demam la..mcm main2 la pulak..
smlm x larat betul.. mlm ni dah bley gi kuar mkn ngan family dah..
semuanye kat otak la kot.. kena pandai tipu otak sendiri..

cakap kat otak..

'otak otak..kite dah tak demam tau..'

atau pun..

'wahai otak..kite demam hari lain la..'

hehehehe..
ok x klaka!

bab-bab sakit ni aku mmg geram sket. selagi bley layan aku layan kan aje.
aku xske terjelepuk sakit. menangis2 n meraung2 kesakitan..
rase mcm loser je.. i dont like!
lgpun kalo aku beriye2 terjelepuk n mengadu domba.. tapi xde org nak lyn..
mesti la lagi sakit kan. muahahha!

sakit2 pun.. muka atak tunyum~

sebelum kite demam or sakit.. slalu badan ni akan bagi sign2 sendiri..
mcm aku.. aku boley agak.. tapi kalo aku ckp aku akan demam.. org mesti x percaya.
tah apsal tah.. agaknye sbb aku x ckp dgn muke sakit2.. dats y dorg x caye..

ade sekali tu.. aku mmg rase xsedap dah. badan dah rase semacam. kepala da weng sket. mase tu otw gi makan mlam ngan family. aku pun sound ayah aku.

'ayah..wa rase nak demam ni..'

die bley gelak2 lg. wat rilex die tu je.. ktorg siap singgah klinik sbb amik ubat adik aku. tp ayah aku igt aku memain. so die wat bodo je la.. xoffer aku pun swuh gi check ke hape..

time nk gi kedai tu.. aku dah gigil2..tp aku wat bodo je.. siap order makan bagai. dah abis mkn balik umah trus aku tido. esoknye aku sedar..tuale dah atas kepala aku. pastu ayah aku bwk makanan masuk bilik sruh makan. owh! i sakit rupenye.. sempat la plak aku bilang sama bapakku..

'wa x tipu..kan betul wa demam..'

die sengih je. rase bersalah la tu. hahah! the next day.. aku cube bangun. tp xbley. sumpah xbley nak layan dah sakit tu. sume kena mintak adik aku tlg.. skali die pon same tergolek sebelah aku. cheh! berjangkit la plak..

mase tu aku rase tulang aku ni sume gagal berfungsi. xbley bangun dowh! mlm tu berjaya gak la bgun n trun bawah utk mkn. tp mkn pun xsedap. badan makin sengal2.

esknye gi klinik amik darah sbb demam x elok2.. n the next day dpt result both aku n adik aku positif denggi.. ape lagi..maka dengan itu..selamatla ktorg berdua masuk sepital utk dicucuk-cucuk.

sejak kes tu..yg aku perasan la. kalo aku kate aku sakit atau x larat.. ayah aku xkn amik for granted. mesti die swuh aku gi klinik whatsoever. hurm..blajar dr kesilapan lalu agaknye tu..

tp kalo dah sakit betul tu..ko tipu otak mcm mane pun..x jalan jugak kan..cume pesen degil mcm aku ni yg slalu dpt penyakit.

mcm lepas operation tetek dulu..baru sehari kuar sepital.. aku dah bwk kereta ke hulu ke hilir.. doktor bagi seminggu mc.. dlm seminggu tu siap tgk wayang dua tiga round..

bile aku belek2 tetek baru.. *kan!! tetek baru gitu** nampak benang terjulur sket.. aku pepandai cabut sendiri.. ngilu siot! makan? jgn cite la. sume aku belasah. xde pantang2 punye. konon2 kental.. hujung2 cite.. demam seminggu sebab bentan..

HAMIK KAOOO!!

padan muke aku kan.. die punye berdenyut x payah cite la. dan dan tu jugak aku rase nak telan minyak gamat bagi x sakit. haha! inilah hasilnye kali cita2 nak jadik doktor x tercapai..

malam sudah larut.. pinggang aku mcm dah sengal2.. baik aku tido. nitezz!

No comments: