amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Monday, April 5, 2010

penuh perasaan nih!

first! this entry bukan nak kutuk multi level marketing.. jgn nak poyo2 terasa x tentu pasal bile bace omelan aku nih.. bukan ley percaye sgt.. kang ade je si anonymous xpaham bahasa yang emosi lebey-lebey..maleh aku nak layan..



tapi x kire..aku nak cakap jugak.. ko suke ke x suke..ko bace je la diam2..

serius aku ckp aku x suke n x berminat langsung ngan MLM nih.. aku ye..aku! aku yg x minat. kalo korg minat.. korg punye pasal. aku x campur..

mmg dlm otak aku dah set dorg sume tipu je. xkire la ape product pun korg nak jual. ubat2 ke.. excercise machine ke.. gi mampus.. aku xske. dgr x? aku x suke..

to me.. maybe the bisnes is ok..ye la..bisnes is bisnes la kan.. yang buat aku benci tu.. cara some people nak tarik org utk join them. i'm sick with their fucking annoying technique!

aku sendiri dah experienced it like 2 - 3 times. menyampah ok. terus aku block my mind yg the MLM business is crap without listening to it.. nak dengar pun aku menyampah! sebab aku benci org2 yang konon nak kite same2 enjoy the benefit padahal nak kte join sbb die yang nak kaye. pantek la!

yang paling aku igt kwn aku ni ajak lepak makan. (step biase org2 itu) so aku x terpikir pun die ni join bnde2 nih. cume aku heran la apsal die ttbe ajk mkn. mmle aku xmo. sbb aku still kat opis.

tp since die beriye2..siap kate nnt jemput kt umah la ape la..aku pun lynkan aje.. so aku ckp la nak mkn kt satu tempat ni. tp die kate nk bwk mkn kt kedai lain. yg die pilih. so aku lynkan lagi..

sampai kat kedai makan tu. ade org dtg kat table. rmai2 la. aku pun pelik. amende lak nih. yg mmber aku rilex je sound..

' xpe..ko dgr je. kalo nak join btau aku. kalo xnk pun xpe. tp ko boley makan ape je kat cni '

time ni la baru aku prasan table sane org2 pgang broucher la.. ade yg tgh dgr org gebang la.. kimak! MLM upenye.. ni stok MLM cara santai kot buat kat kedai makan. kalo ofis.. msti awal2 aku dah bley agak.

aku punye angin mase tu.. tuhan je tau. mengigil2 aku tahan marah. ye la xkan aku nak mrh2 dpn tu kan. so punye control.. aku ckp baik2 je ngan mmber aku tu..

'aku xsuke..jom balik ar'
'ala..rilex la..kalo xnk dgr pun xpe la. ko mkn k'
'anta aku balik weh..aku nak balik'
'oooo..kalo ngan apis n jojo ko xde pun mcm ni'
'babi ar..dorg ade buat aku camni ke????'

dlm otak aku dah pk.. kalo die xnk anta aku balik.. aku roger si jojo or apis swuh amik aku. tp agaknye sbb die rs bersalah..die pun hantar aku balik. time tu org2 tu sume tgh ready nak gebang2..aku blah! mampus korg la..

mmg sgt marah la mase tu. sbb bagi aku..kalo ko nak ajk lepak..lepak je la. ni ade hidden agenda. tu yg aku x suke. die sikit pun x cite kat aku yg akan ade penerangan MLM tu. tp kalo die btau pun..confirm aku xnak pegi..

benda abis kat situ je la. ade die msg say sorry. but then aku abaikan je. mls nak panjang2kan cite. but i'm sure he has learned his lesson la. pasni kalo die ajak jgk lg.. sah la die xpaham bahasa. apepun..pas kes tu ktorg still kwn lg..

tu baru satu kes. ade jgk yg terang2 ajak aku gi dgr MLM tu end up dpt makian dan cacian sajork. haha! lantak korg la.. korg nak join korg punye pasal. dah aku ckp xsuke.. jgn nak pakse2..

bagusla kalo ko dpt bwk BMW ke..ape ke.. aku x heran!

3 comments:

arjuna cinta said...

ai nok...
lame x dengar kesah ni..bile nak kuar jalan2..makan2..
tp kuar makan2 kosong je..xde nak cite MLM hape benda smua..sumpah!
nnt xpasal2 mak kene carut pant3k dgn ko nok..haha

Anonymous said...

hahahaa..sgt bagus kalo blh link kat dia..huhuhu

Anonymous said...

salam ..if free singgahla...http://gossipgirlstuff.blogspot.com/.tq