amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Friday, October 21, 2011

gemok kucing jahat!

sebelum apape, let me be clear.
aku bukan takut kucing.. aku x berani je.
atau dalam erti kata lain, aku respek kucing tu.

muehehe!

cite ni jadi on wednesday. macam biase la kan pagi2 aku mcm kelam kabut sket. sume sbb melayan grey's anatomy aku tu la. dr shephard tu is too good to let go. ewah!

tgh drive dah nak sampai kat simpang gi mrr2 tu, si gemok melompat kat atas riba aku!

OMGGG!!!

terperanjat badak aku gayah oiii... jantung ni mcm terkeluar pastu masuk balik. pastu terkeluar balik pastu masuk balik. ha... kao hado?? pagi2 aku dah buat drift depan garaj pak cik karim! (aku baru tau nama jiran!)

kaki aku dua2 kat atas pedal. satu break satu minyak. siap bunyik lagi tayar. screeetttttt!!!!! ha...begitulah bunyiknya. and aku punye jerit sorg2 dlm kete tu ko xpayah cite la kan. aku pn x sangka aku ade suara primadona mcm tu. lantang uolsss! lame dah x testing suare menjerit2 mcm bagi command kawad kaki.

yg si gemok tu pulak, dah lompat tu satu hal. die pun menggelabah sama nak keluar. lagi la aku x tentu arah. dari atas riba die lompat pulak kat bawah kaki, pastu panjat balik riba and siap tengok2 luar cermin. cis bedebah!!

nasib baik xde kereta kat belakang and depan. kalo x, mmg selamat la bella ngan aku hari tu. bile dapat berenti tu aku turunkan la si gemok tu tepi jalan. sempat la aku tgk die lintas jalan dgn selamat and menuju ke arah yang betul. so aku pun meneruskan perjalanan dgn debar di dada.

sampai kat opis terus call ayah btau kejadian tadi. ayah aku gelak2. and tanya si gemok tu camne. aku die x tanya okeyyy... wlpn aku dah cite yg aku hampir langgar garaj pak cik karim!

dalam pukul 10 mcm tu ayah call lagi. die baru balik bfast dgn mak. tapi gemok xde kat umah.

"gemok x balik la wa. die tu mana tau balik sendiri. die jrg keluar. tah2 sesat.."

wahhhhhhh....kelas ko gemok! disayangi ramai. lempang kang! xkan la aku nak patah balik plak anta die smpai depan pintu umah kan! mengada! tak lama pas tu mak pulak kol.
"wa, x balik gemok wa. slalu kalo nampak kereta kitorg mst die berlari. ni xde pun. ni time makan die ni. mak tgh carik die ni. tgk kat umah cik normah xde pulak. puas mak panggil2.."

wahhhhh lagi skali.. bongok punye gemok! die rampas kasih syg mak ngan ayah  dr aku. mak ngan ayah xtanya pun kabar aku tau... padahal aku ngan bella sgt bahaya pagi tu.. sedey~~ *lari laju2 menangis kuar air mata sirap bandung*

dlm pukul 3 ptg camtu, aku dlm meeting. and skali lagi ayah kol..
"wa, gemok dah balik. yeay yeay!"
kannnn!!! siap yeay yeay!! pastu siap btau gemok tu balik time hujan. basah2 badan die. terus dorg bagi makan n bg gemok rehat2 kat umah.

annoyyinggg!!!

ko tgk tu! senang hati tido atas bantal yg aku guna utk lepak2 tgk tivi. damn u gemokkk!!
aku mmg lancarkan perang ngan gemok nih! mengada2! mase balik umah malam tu die tgu depan pintu. aku sepak die sikit. menyibok! dasar perampassss!!

tamat!

No comments: