amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, November 8, 2011

kaye kuke !

halluu~~
lepas aku pikir2 pasal short vacation ngan family haritu..
aku rasa ade 2 benda yang aku rasa shud be highlighted..
yang bagi aku fun and lawak.

#1 : sesi menghumban orang dalam pool.

pagi tu aku bangun tukar tempat tido. masuk bilik lain sebab bilik aku tido tu ramai kuar masuk. aku kan suke membutaaahhh! xtau bape lame aku tido, dengar hajar menjerit2 kat hall. mcam hilang akal punye jerit. aku terus terduduk atas katil. pastu tgk kat tingkap, rilex je dorg yang lain berendam. dlm mase same si hajar punye suare menjerit x sudah2 jugak. dengar org gelak2 lg..

bile aku kuar bilik, tgk pak cik aku and kazen2 aku yang lain tgh angkat hajar yg hopeless. 4 org pegang die. di pendekkan cerita, die dgn sweater2 and suar tido masuk pool! like for real! 

masa tu baru aku tau dorang akan masukkan sape yg x mandi lg dalam pool. dan aku adalah manusia yg x mandi lagi! terus aku lari masuk bilik utk selamatkan diri. x lame tu cikudin pun masuk bilik penuh ketakutan. 
"takutnye...dorang tgh carik kite. kalo nak selamat kena mandi je ni long."
pintu bilik tutup tp cikudin ni punya bijak, die x kunci. tgh elok aku bersantai atas katil pikir cara nak selamatkan diri, pintu di buka manja!
"assalamualaikum, dah mandi ke belum.."
kau hado bg salam sblm buat jahat?? dan aku pun menjerit and kaki mula menendang2 ape yang patut. basah2 dorang tu masuk bilik carik mangsa! tapi aku ade talian hayat! iaitu periodd!!
"wa period la...x boleh xboleh!! jangan!!! mandi laut merah korang kang!"
begitula ayat keramat yang menyelamatkan aku dari kena humban! selesai satu masalah. dorang pun pergi mencari mangsa lain iaitu cikudin! kudin mase tu nyorok bawah selimut. selimut kan tebal. so macam x perasan die dlm tu. tapi tah kepala hotak bergeliga adik sdara aku sorg ni, die boleh masuk balik and tarik selimut. and aku pun dengar la jeritan marhanis cikudin..

minah tu siap paut kat kerusi! tapi kalo dah 5 org AJK humban tu bekerjasama, memang tetap gagal la ko kan. aku gelakkan aje dorang. hahaha! aku selamat~ time kasih period!

end of the day, sume manusia dok dlm pool. termasuk pak uchu aku yang tengah isap rokok. die jalan tepi pool je pun. kena tarik jugak. ko bayangkan becaknye umah tu. simen sume basah. ni sume keje dorang! basah2 masuk rumah carik mangsa keadaan.

fun kan! aku rase fun je~

#2 : imang pelat & kimi sepet.

kazen kecik aku yang nyanyi lagu ultraman tu. si imang. ni die punye cite. 
tengah lepak2 dalam bilik dgn minah2 yang lain, imang masuk bilik lari2.
"tolong tolong kimi kemput! kimi kemput!"
*sambil buat gaya kat mulut die*
sume kitorg tgk je die. x paham. amende kemput?? masing2 pikir ape yang die cube sampaikan dgn gaya die tu. sampai la tibe2 kimi masuk batuk2 x stop. mcm nak cakap tp x lepas. bile tgk macam tu baru la saraf2 otak kitorg berhubung.

kimi semput!!

aishah a.k.a kakak kimi terus lompat dari katil cari inhaler kimi dalam beg. meanwhile aku and yang lain2 gelak guling2 atas katil. 

kemputtt???

hoih! pelat boleh membahayakan orang la! 
rupanye gaya yang die tunjuk tu is gaya pakai inhaler. 
imang, tlg jd ultraman yang x pelat.

jom teka ape maksud bile imang cakap ayat ni;

- imang kuke air liur aidil. kedap! rake kuku-

sape dapat teka die bijak!

later peeps~

No comments: