amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, November 15, 2011

The sebab..

Ayah tukar astro beyond.
Sebab remote astro lame dah rosak.

Emak gigih buat karipap banyak2 hari ni.
Sebab die terguna duit karipap haritu beli tudung.

Aku amik course transport masa diploma.
Sebab dlm list tu, transport je ade kurungan.
Diploma in Business Studies (Transportation)

Aku jatuh cinta kat honda city.
Sebab rupa die macam transformers.

Hajar sambung belajar.
Sebab die nak duit raya.

Kudin still bertahan dgn kerja sekarang.
Sebab die nak tunggu bonus.

Kudin tibe2 beli blackberry.
Sebab die nak main internet masa rehat bulan puasa haritu.

Aku x suke berlari.
Sebab nanti sakit tetek.

Aku x makan sayur.
Sebab nanti demam.

Kudin xsuke minum air teh jasmine.
Sebab die kate mcm minum rmbut arwah nenek.
Nenek ske ltk bunga tu kat kepala.

Aku x ske mkn daging korban.
Sebab mcm rasa lain.
Rasa rumput.

Sebab ade yang munasabah.
Ade yg x munasabah.
Tp bukan kite nak judge.
Slalu org yg jadikan sesuatu tu sebab, dorg pk benda tu munasabah.

Okeh?
Dah, gi main jauh-jauh.

No comments: