amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Sunday, December 5, 2010

My beijing 6

#16

Pagi yang gelap..kini sudah terang.. Aku adikmu.. Dan engkau abang..

Cewah!

Ttibe opening lagu hujan plak kan..

Mahu breakfast! Katenye ade cakoi kat kedai tu. Dgn the tarik. We'll see how la..

#17

Breakfast okeh. Tp jgn expect la mcm mesia. Name je cakoi. Tp ttbe manis plak.. Nasik goreng pn ade. Tp minyak sebeban..

Aku rase sbb dorg x biase sgt msk gne minyak. Tu yang x reti bajet tu. Haha! Soreng pn stakat nasik ngan telur.pastu campak sikit2 carrot2..

Sib baik ade bekal serunding! Boley la telan..

#18

Aku kepenatan weh!! Kaki mcm nak tercabut! Ni baru masuk bas. Td jalan kat tian'amen square. Besar GILE!!

Angin plak mmg x mintak hampun punya. Kuat. Sejuk siot..kebas2 mulut aku. Pipi plak rase merekah2. Sib baik aku gi lumur baby oil ngan moisterizer sblm kuar td.

Pas tian'amen square tu direct pegi forbidden city. Kat situ pun satu hal. Dr satu pintu ke satu pintu. X abis2..

Aku yg gile bergambar pn rase dh x larat dah. Kaki sakit weh. Adeh!

Tp xpe..anuar ni ckp nnt ptg pg urut kaki. Yeay! Ok dah sampai kedai makan.. Mahu lunch dulu..

Later peeps!

#19

Makan td setapppp.. Wlpn pinggan die kecik. Ramai org malaysia dlm kedai tu.. Lawak je aku rase..

Pas makan td singgah masjid. Ya ampuunnnn!! Seksa okeh mase amik air smayang. Sejuk beku. Die ade dua paip. Satu sejuk. Satu panas. Tp yg panas tu smpai melecur. Yg sejuk tu mcm ais.

Pastu dr tmpt amik air smayang tu ngn masjid tu kena jalan kat luar. Ko bayangkan aku yg berselipar!

Mase sujud hjung jari kaki mcm dh xleh bend. Slame ni kaki dok dlm boot je. Xrase ape. Skali keluar.. Kena air sejuk lak tu..hambik!!

Aku sgt ske scenery kt cni. Geram2. Cantik. Kalo boley sume bangunan, sume pokok aku nak amik gambar..

Sambil dgr si anuar ni cerita sejarah2 die.. Aku taip entry ni. Skang dh xtau nak taip ape..mau tido jap. Ni otw pegi kedai sutera..

#20

Kedai sutera tadi busan ar..x beminat. Tp ayah aku tergoda beli silk blanket. Mak kate kawen nnt gune tu. Oh no! X vouge in da vase!

#21

Skang kat kedai refleksologi. Dorg urut2 kaki aku nih.. Bagus bagos!

Eh tapi itu org kate aku ade prob hormon. Pastu die kate aku slalu tido lambat. Die swuh tdo kul 10 mlm.

Tau plak ko??

Tp yg busuknye..die kate kalo nak elok beli product die. Rendam kaki 3 kali seminggu dgn ubat tu.

Harga? 300 yuen remimbi!

Pegi jalan! Mahal nak mampos. Die kate la nnt lg cantik. Lebih sihat.. Bla bla bla..

Oh ye! Baru teringat! Dwet aku x pakai lgsung ni. X terusik lg. 2000 yuen remimbi dok ada lg dlm ni.

Eh! X..aku lepak hardrock ritu. Ngan bli topi..

#22

Makan malam kat kedai smlm. X syiok. X sedap sgt. Yang pling saspen, ade kontroversi.

Ayah aku, pak cik aku n ade sorg uncle tu nampak dorg hidang pork. Terbaik!

Sbb dorg nampak kaki babi atas pinggan sorg minah cina yg mkn kt kedai ktorg tu.

Sume pakat xmo mkn meat. Lyn sayur je. Aku mkn je ikan tu. Mintak2 esok die bawak tmpat lain. Kedai yg tu mmg x best sgt.

#23

Badan penat. Tp aku nak kena kuar. Mak dah bising sakit kaki. Die nak kasut baru. Esok nak gi great wall. Slagi xdpt kasut die kang..msti bising.

Later~

#24

Gile blagak cina kedai tu. Ayah aku tny elok2 die wat pekak je. Last2 aku kuar suare komando aku. Baru nak respon.

Bodoh!

Mmg dgn dorg ni x ley ckp baik2. Very rude. Stupid bitch. Last2 dpt convince mak swuh carik kasut esok je.

Sejuk gile kat luar, muke abis kebas2. Mulut pn kebas. Terus laju2 masuk mall. Ade heater.

Saje tgk price brg2 kt situ. Mahal gile. I wonder sape je yg pg mall tu? Kalo org biase mampu ke?

K la. Mate dah rabak. Mahu tido. Esk en anuar tu kate kuar awal sket. Nak gi tgk jade n great wall.

Nitto!



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Wanie said...

Hidung berdarah tak? Kalo berdarah maknanya sejuk dh sampai ke otak..org katala.. Huhuhu