amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, December 14, 2010

My paparock!

Hari ni besday ayah!
13 dec 2010..
57 years old..
Wow! Tua la!

Why my paparock is the gratest:

- die boleh tahan everytime anak2 die yg gatal cakap.. "Ayah! Ni menantu ayah! Ayah..hensem gile mamat tu!" 10 kali ko bising kat telinga die pasal kehenseman org tu pn die dengorrr kan aje..

- die juga mampu menerima cerita2 merepek serta angan2 kosong sume anak2 die. Contohnye cadangan kudin yang bangang pernah aku dengar.. "Kite x payah pakai tangga kat umah ni la yah. Kita bela gorila. Pastu guna mcm tuil tu.. Sruh gorila tarik".. Bangang kan?

- juga mampu mengeluarkan idea2 dan pendapat2 yg ktorg x pernah terpikir. Mase masing2 dok membebel kepanasan kat umah..pastu x puas ati ngan die sbb die bley bukak baju. Lalu dgn konpidennye die kate.. "Boleh..kan muhrim~".. Sambil menikmati minum petang die!

- sgt pk panjang utk anak2 die yg slalu pk pendek. Err..aku sebenarnye! Sbb tu la smpai skang pn aku x ley bli kete. Die tau nafsu membazir aku ni NALLLAAA pnye!

- sgt cool.. Sumpah..! Boley je bahan2 dia pnya perut tnpa prsn takut. Boley je kutuk2 rambut silver die tu dgn yakin..

- masa part one dulu. Baru mgu pertama blaja, lec ckp laptop penting. Bla bla bla.. Aku pun kuar kelas dan call mintak laptop. Lalu en musa pn kate.. " Balik la mgu ni..nnt kte carik laptop".. Yeay!

Banyak lagi.. X tau dah nak detail out kan mcm mana. Yang paling aku rasa ayah adalah paparock sbb die pernah panggil jiran aku pastu nyorok and gelak2 sbb jiran aku dok pusing2 carik sape panggil die!

So.. Kalo sape yg slalu pening ngan aku.. Aku nak tnye.. Salah aku ke?

Haha!

Happy birthday en musa!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Anonymous said...

Bapak kamu mmg rok...
dia uncle yg sgt best juge!!