amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Thursday, June 14, 2012

Projek haram dah halal!

Last week, friday to sunday mak ngan ayah aku xde. Dorg pegi jenjln kat Cameron. So tinggal aku, kudin n ajja je kat umah. Harusla bermaharajalela..

Aku pun decide nak pasang cermin ikea tu. Beli dah lame. Tapi x psg2. Ayah aku x confident ktorg psg sendiri. Pastu pgil org lain psg, die tkut plak ade wayar la ape la. Biase la..org akaun ni mmg bnyak pk. Bende detail2 pun dorg bleh pk. Sudahnye benda terletak je kat situ dkt 2 bulan.

barang-barang projek haram
in progress
habuk!
Aku plak time tu aura eric-cantik-tak-cantik-tak dah mari..harusla kental je mendrill dinding! Aku igt senang..tp susah jgk weh. First time aku wat keje melubang2kan dinding nih.. Target is nak siapkan benda tu before ayah balik. Sbb kalo die dh balik nnt mst susah pny. Tgh2 mendrill, tetibe..

'assalamualaikommmmm'..

Aku pitam!

Dorg dah sampai. Kemain awal lagi. Kot2 la sampai ptg ke..mlm ke. Ni tghri..melodi pun x start lg! Haih~
Mengagau sume cover line. Aku kat atas menggelupur nk masukkan wallplak tu. Drpd berlubang je kan..baik aku tutup ngn wallplak. At least tercover sket. Kalo dah nama pun wat keje dlm ketakutan, aku drill tempat yg salah!

Cibaduyut tul..stress iolss~

ni yang aku mcm nak pitam. salah drill!

Sudahnye drill je lg skali kt tepi 1st hole tu. Daaaaahhhhhhh burukkkkk.. Nk cover cmne aku pun xtau.. Bile dh give up. Baru la turun join dorg sembang2. Cover line sket..xde la nmpk sgt ade projek haram kt atas tu.
Join mmg join. Tp otak dok pikir camne nak stelkan onar yg kt dlm bilik tu.. X tenang iollss~ kalo boleh biarla cepat2 tertampal cermin tu. Dpt gak cover lubang2 huduh tu..

Mmg lawak bile igt balik. Aku hidup dlm ketakutan ahad tu. Smpai rasa nak lari dr umah. *over!* Tp dlm takut2 tu..aku sambung jgk. Dh kawtim ngn mak aku. Die kate buat je. Ayah aku tido kompom xsedar sbb die penat and bgn awal pagi tu.

Maka misi bersambung.. Nk lg dramatik cite aku ni. Tak lubang ke brape aku drill..ttbe stuck! Aku tuka2 mata drill tu pun xleh go through. Dem!

Mase tu aku terpikir. Mgkin tu kabel letrik ke. Kalo aku drill jgk ttbe aku mati kne karen ke.. Ahaha. Tp sib baik lubang yg ade tu leh thn dlm. Cume kena pakai skru yg lg pendek. Kena la kuar kjp beli skru. Ms tu tetek2 yg konon2 nak tlg aku (cikudin n ajja) tido! Tido okeh. Tido!Membiarkan aku berseorgan mengharungi liku2 hidup tu! Cis bedebah! Mereka sgt x bertanggung jawab..

Aku pun jd mls. So kemas2 ape patut. Dinding tu aku cover dgn tilam! Miahahhaa! Pandai kan skill survivor aku. Time kasih. Sila jgn puji..

teknik mengcover line~ tilam gambar alien!

Tapi tu la..berkat azam yg erat. Benda tu berjaya jgk aku siapkan dgn bantuan ijam yg di import. Kul 11mlm baru siap.tu pun x sume tertampal. Ade lg 14pcs utk ditampal. Maybe smbung next wiken.

taraaa!!

Oh ya! Projek ni dh jadi halal. Sbb ayah dah tau. Kalo xtau mmg saje la kan. Dah tntu2 ktorg kental je mendrill wlpn die dh balik dr surau. Die pun xde la mrh ke ape. Selamat iolss~

Nantikan sambungan projek ni nnt. Aku nak buat bilik aku penuh cermin. Boleh la jadi studio tarian gitew..
Kau hado berjoget depan cermin tiap2 mlm sambil menangisi perut sendiri? Hado?

Hahhaa!
Wish me luck. Mintak2 aku xde la jd pemalas next wiken.

Amin.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: