amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Friday, June 15, 2012

Si Bella luka kakinya

Anak dara aku sorang ni dah umur setahun bulan dua haritu. Dah mcm2 kisah jadi.Aku x igt exactly bile benda2 ni jadi.

1. Kaki Bella luka.
Jadi mase on the way gi opis. Kisahnye, hari sebelum tu, aku halfday sbb anta bella servis. Buat balancing sume bagai. Menyiapkan Bella utk jln jauh bcos kne outstation dlm ms terdekat tu. Habis la beberapa $$$. Tapi normal la kan. Sume kete pun kena servis.

Pagi tu pegi keje dgn Bella yg telah sihat. Smbil drive tu aku berangan2. Skali nampak ade benda kat tgh2 jln area jln istana tu.

Being me. Aku ade habit ske langgar benda2. Mcm kalo nmpak daun ke..kertas ke.. Kayu pun aku ske langgar. Oh dgn tin air. Syiok tau! Rasa mcm hebat sbb dpt adjust tayar jd ngam2 ats benda2 tu.

So aku lalu la ats benda tu. Gedegang jugak la. Ms tu cam nyesal. Siap lepaskan tangan time drive nak make sure balancing still ok. Sib baik xde pape. Jln lurus lg. Maka aku meneruskan perjalanan dgn yakin.

Somehow aku rasa nak tgk tyr blakang. Its flat!! And kete blkang aku dh mule bg high beam. And that was about 4km from the point yg aku langgor tu. Hahhaa!

Bile dh tgk cmtu, baru la gelabah hayam. Igt nak trus je drive smpai opis. Tp ayah kate jgn. Nnt rim rosak. Trus masuk kiri and luckily ade esso tepi jln yg dpn mid valley tu. *phew~*

OMG!
double OMG!
tsk..tsk..tsk..


One prob down. Kete dpt dihentikan. And another prob dtg wer I xpenah tukar tayar! Keluar je dr kete, terus mencangkung tepi tayar and amik gambar! Miahahha! Sambil igt2 balik cara2 tukar tayar ms kursus 6 jam nk amik lesen tu. Which was 11 years ago!

Tgh2 trmenung amik gmbar tayar bagai. Ade sorg uncle dtg. Die la yg tlg tukar. Mase tu dh la kasut penuh dlm bonet. Satu keje kne mengalihkan. Hahhaa! Time die kuarkan tayar tu la baru nampak kekoyakkan kaki Bella. Kena kat tepi. Xde solution utk tampal ke ape. Mmg sah kena tukar tayar. *menangisi diri sendiri..*

Hai la anak.. (=_=')

2. Bella dehydrated.

Ttbe aku malas nak sambung cite. Lain kali la aku cite. Okbai.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: