amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, October 14, 2008

raya 2008 : sg buloh part 1

hokey kanak2..kte smbung entry raye aku yg da ttinggal tu eh..
1st day raye da cte kn..so..fyi, 2nd n 3rd raye dok umah je..tgu org dtg..
lgpun msing2 dok lyn ngantuk je..fmily belah mak aku de 12 plus belah ayah de 13.tu blom cmpur lg ngan kakak2 sdare n bag2 sdare aku yg da kwin n cmpur lg anak2 sdare buah aku...fuh..sgt rmai ok..to make it short..2 hari je xkn bley abis pnye.

lps sorg dtg..sorg lg dtg..kdg2 dtg skali rmai..kunun2 meriah..huhu..mmg ar meriah best tp sudahnye..kecut2 la jari aku dok mbasuh pinggan..but its raya kan..so..xpela..ble lg dorg nk dtg tul x..(gile baik ayat aku kan..) sib baik mak aku yg msk n pk bnde2 yg nk bg kat tetamu..aku tlg2 sket2 je..pastu smbil2 tu dh tntu la kne ceramah ngan mak aku..

mak : korg ni ble la nak blja sume ni.bknnye susah..msukkan ni..ni..ni.. (smbil msukan sume yg die ckp tu )
aku : nnt la..tgu wa bsar
mak : mcm la skrg kcik lagi..
aku : haa..yela2..nnt blaja la.sbr..skit2.. ( aku xtau nk jwb ape dh sbnrnye )

ble rye ke empat bru la ktorg brjln smula..
pepagi lagi dh bgn..siap2..destinasi bajet kali ni is sg buloh.
n this is the 1st time im wearing pink! yes..pink..haha..hebatkn..
*sbb xde tdung lain yg match ngan bju*

itu pun puas aku operate tdung tu..ecli tdung tu aunty aku dr spore yg bagi..die ade la tmbh2 manik kat tdung tu.yg xbley bla..manik tu ley plak parking btol2 kat ats kpla ni.so..sush la nk bntuk..tu stu hal..n ble amik gmbr..nmpak mcm ade taik ats kpale.. so..utk mgelakkan aku pn memakai taik itu..aku pepandai la cbut2 mnik tu..gile profesional hasil krje aku..perfect abis!huhu..baru la aku pkai ngan selesa (wlpn that is not really my color!)

since jln nak ke highway ni kne lalu kat umah cik mamat, ktorg pn singgah la braye kat ctu.mcm lawak je aku ase..kul 10 pg dh smpai umah org nk braye..kalo aku..tu waktu tdo lg..spe dtg time tu..mmg aku wat bodo je.lantak korg la kat bwh tu.mmg aku xtrun.haha..keji kn...*sukati aku la*

cik mamat ni abg ayah aku..satu je msalah ktorg kalo gi mah die..die ni penyayang sgt..abis sume dicium nye..rimasss okk!!kalo cium je xpe..ni siap pegang pipi n gesel2 janggut n misai die..x koserr..geli weyh..kkdg kalo baru pas shave tu..agak perit gak mke aku..tp nk wat cmne..pasrah sudahh..

:: ni adik aku tgh menahan geli apabila misai c.mamat yg mekar itu menguis2 pipi beliau ::

umah die ader garden..*beliau dh pencen..tu la ske buat garden kat umah.kalo skali tgk..msti korg igt umah die ni hutan simpan..*hahaha..paanngg!! -kne tmpar ngan cik mamat..pnt2 die jga..berabis dwet..aku bley pgil hutan simpan lak..haha!wlpn aku ktuk garden die..aku ttp nk amik gmbr kat ctu..bior ar..umah aku xde bnde2 cani..bile lg kn..so..adik bradik yang menggeletis ni pn dok posing ar. taraa~~

:: kewl kan? mcm ala2 kat kmpung gitu ::

kat mah tu mkn roti prata..1st time aku try.sdp upenye..patut la ayah aku mkn btmbah2..aku pn ape lg..tpaksa la ikut jejak bpak..haha.sblum blik tu..aku dpt dwet raya..!yippie!!cik ana bagi..(mestila die ni bini cik mamat) pastu mak aku mcm jeles..

mak : die dh kerje pn dpt ke kak ana?
c.ana : xpe..die je.rezeki msing2


**aku goyang2 buntuit kat mak aku..jeles la tuh..haha**

kate pn gi mah sedara kn..tu yang masing2 xreti2 nk gerak blik tu..wlpn dh bape kali salam..bape kali bye2..bape kali slamekkom..ttp xbrambus jgk..haha..dorg dok sembang..ktorg pe lg..piccha time!! (sume bls dendam amik gmbr bnyk2 sbb 1st raye kudin smpan camera ni..adusshh..!!sengal! )


:: ni la ktorg lima beradik ::

:: yang ni plak sje nk tyang kasut.mak aku lak mcm kne pakse amik gmbar je kan ::


:: ni sblm brangkat..smpat amik gmbar ngan tuan umah kuat cium nih..aku dok jejauh..seraamm.. ::

prut dh knyang..so otw tu sume snyap je la..silap2..ade yg berdengkur..haha..tp aku x..bijik mate aku still melilau..dok cari2 ape yg ptut ditengok.haha..xlame tu..smpai sg buloh dh..kat cni de 3 org pak cik aku.so pg umah yg 1st dlu.da jnji ngan fara n kak iti..dorg pn otw..igt ayah trus pg..tp bley plak die singgah canggih.


canggih : kdai borong kat sg buloh..jual mcm2 bnde dgn hrga yg kurang dr harga BEP.xsangka..dh maju kdai ni.die da amik dua kdai skali.n lagi stu perubahan..dah ade toilet!!woohoo..!! dlu dtg cni xde toilet..tuhan je tau cane aku than jebat..mmg bak kate org tu..taik dihjung bontot la..yg mak aku bley slambe je smbung plih2 brg die tu..last2 org tu bwk kat gudang die..kat ctu je ader toilet.bley thn jgk nk gi ctu..terkepit aku..haha. tp tu dlu ar..skarg..aku ley berry ngan tenang..wallaa!!

smpai je umah uda..mknan sume dh siap..kak iti n fara pn smpai srentak..wah! mcm2 ada..laksa..soto..rndang..ns impit..bla bla bla..ala..cm biase ar..menu raye.dh lame aku xpkena laksa uda ni..laksa perak nih.sdp siott...mleleh wa ckp lu..tgh 2 mkn ktorg dihiburkan oleh uda lan ngan aiman..bley plak nyanyi lagu 'la obe' smbil main gitar..korg igt kan aiman? yg aku kaco mse mlm raye tu la..haa..bdak tu da pndai mmbce upenye..sgt bijak ko ni ek aiman..wlpn cikgu ko suare mcm petir (uda aku la tu..haha)


:: ni gmbar penghibur ktorg tghari tu. si aiman ni la yg ske sgat lgu nih..hmm..lyn jer.. ::

aku ader la cbe2 wat baik ngan aiman..swuh die bce bku tu dpn aku.pastu uda lak yg eksaited nk tnjuk ank die pndai bace.. hik hik**. tp tgah2 bace tu aiman wat kesalahan plak..

uda : ni ape? (tnjuk gmbr singa)
aiman : aavo tado (avocado - nme buah kat mke srt sbelah tu)
uda : ape plk avocado.ni ape?
(tnjuk lg gmbr singa)
aiman : aa..vvoo ta do..
uda : ala..ni dh bodoh la ni..dh la dh la..simpan la..dh bodoh ni..

hahaha..aku gelak guling2 dgr..menggong..xpsl2 kne bdoh.mse bdk tu dpt jwb die gembira.haha.lagi stu ni pon best

uda : ni ape? (tnjuk gmbr nenas)
aiman : pineapple (pelat2 la)
uda : dlm bhs mlayu ape?
aiman : pine..apple..
uda : dlm bhsa melayu la..
aiman : .... ... (Pndang je mke ayah die)
uda : NONEH!
(nenas..ktorg kn minang)
aiman : no..neh..

hahhaha..sian dak aiman tu.kne buli ngan bpak sndiri.huhuhu

:: tu ha..uda tgh paksa aiman mbaca..ayah aku pn jd pndengar ::

:: ni tgh tgk gmbr2 mlm rya dr camera ejal..ala..yg nikon tuh ::

:: kunun2 hebat la hasil kerja tangan die..(rdiah) tu yg die swuh ltk nih.. ::

pas smyg zuhur..lpk2 lg.smbil tgu papa dtg..last2 dh nk dkt asar. dlm kul 4 cmtu ayh ajk gerak gi mah cik alih plak. hmm..mcm dh pnjg ni..next entry aku cite apeplak jd kat umah cik alih eh.. later dudes..

4 comments:

Anonymous said...

aku gelak giler pasal aiman...
noneh....
*bongek tul*

M A S T said...

haha..taw xpe..
sian dak aiman tu

Anonymous said...

baru aku tau, betapa manisnye ko berbaju n bertudung pink...ayu 2 siot..
dah feminin ar skarg? hehehe....
dulu kutuk kauw2...xpe2, ape2 pun ko tetap ayu...
x tipu.

Anonymous said...

huda ar...