amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Thursday, October 9, 2008

..1st day raya haku..

Raya thn ni mcm lain sket tuk aku..sbb 1st time raye dh keje..xfeeling sgt. (Sbb aku tau aku xkn dpt sume dwet raye) *huwaa!! but anyway..me still having a blast raya with my family..

cam biase..pg tu gi smyg raye..aku bgn lmbt.trus mndi n sarung telekong..serius..muke bgun tdo lg..(mampus..!!) kat surau tu hajar ngan rdiah wat hal plak..dok gelak2kn minah pkai telekong kaler pink tuh.xpsl2 je minah tu dpt pahala di pagi raye..hmm..

pas blik tu trus siap2..sesi mintak mahap ngan family haku plak..lwk gle.rse mcm buat bnde yg same je tiap2 thn..xkisah la..hmm..trus gi umah kak timah..(selang bape umah je ngan aku..)mkn2 smbil tgk tv..hmm..utk pegetahuan sume..gmbr xbnyk sbb kudin simpan camera dlm beg beliau..
*bungukss!!


dr ctu gi maluri lak..umah pak lang..aku msti ar terjah mkn nsi impit ngan rendang ayam..besttt!!kat ctu je da tghari..so trus blik keramat..kg belah ayah..xlame pas ktorg smpai..fmily cik milah dtg..skali ngan cucu2 n menantu die..baby ade bnyk..2 kot..haha..kalo kat gombak..si faris tu je yg kne gentel..kat cni..ko boley pilih yg mane ko nk..me as usual..bdk kcik yg bdn lmbik2 lg ni..xreti den nk dkung..boley la stakat pgang2 pipi..ank abg azam..nme die fendi..senyum je memanjang..xde lak merengek2..so die la yg jd plihan..haha..pas membelasah mkanan kt umah mak teh tu..grk gi mak mak cik plk(sblah umah je..okehh)tp sblm tu salam2 la ngan cik milah..xpsl2 dpt soklan cepu emas..

milah : ha..wa dh kje ni..ble lg nk dpt smpul merah
me : ...?? oo..smpul merah? gong xi fa chai nnt la kot. kalo ari raye kale ijau.. (aku mmg blurr..)
milah: hahahahahhaha (gelak2 mcm gembira..) slalu c.milah nmpk kat kantin tnb tu..dating..
me : (ooo...kawin upenye..) ha?..mn ade..jgn tpu..opis wa xde kantin..wa bkn kat HQ..

(milah ketawa2 gembira lagi n aku.. *cpt2 blah)

Kat mah mak cik xmkn sgt..sbb da knyang..so just lyn2 tgk tv..n mak cik bg aku dwet raye!!yezzarrr!!!!ade jgk org berhati mulia..hahahhaha..pastu nk blik tu aku pn bgi die dwet raye jgk..
vrooomm!! trus grak gi mah papa..eh..x..singgah hospital dlu..cik ya msuk ospital mlm raye tu..denggi..

sampai umah papa..trus mkn nasi dagang..ibu buta..lazattzz...prut da knyg..smntra tgu memakcik aku yang lain dtg..aku msuk blik kak iti.. (zzZZZzzzzzz) smpai maghrib..oh ye..kak syura sorok si faris tu sbb bdk tu meragam..tu la aku tdo..ngantuk gle seh..


trjaga sbb aku dgr bsing2 sblah aku..upenye memakcik aku da smpai..(sore dorg ni sume mcm petir) sbuk2 lak bncang2 nk gi bandung la..blik kmpung naik tongkang la..ape da merepekk...trus aku bgn. pas smyg tuh..aku tgk ibu msk mihun grg plk..aku mkn lagik..!!haha..

nk blik tu dorg ajk gi mah cik ya..sume da grk kcuali family aku (ktorg mmg ske lepak ctu lame2)..main2 ngan faris.pastu aku xlrt nk dkung die..trus pas kat kak rina..kak rina bagi faris kat abang yeye..tp biase ar mamat tu..buat bodo je..muke pn xpuas ati..nk kuar tu abg rizal n family smpai..so family papa xjd gi mah cik ya (oh ye..cik ya kuar skjp dr hospital sbb nk beraya.haha..)

:: ko tgk la mke abang yeye tuh. xley bla ::

smpai umah cik ya mknan mmg best.nasik mandi..tp aku xmkn..knyang dh..so lyn cte sumo la kat tv..kul 11 blik umah..n ZZZzzzzZ

No comments: