amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Wednesday, October 29, 2008

windoonyehh zaman dolu..

:: the memory ::
lately aku terajin plak korek2 hardisk tgk gmbar lame2..wooh00!sgt rindu zaman tu..blaja..exam..relax..tdo..pg klas..blik kelas..xpg klass..syiokk..! bnde yg buat lg windu is ble igt blik prangai kengkawan time tuh..merepek2 okeh..tah pape..

start part 3 diploma..smpai dgree part 3 which almost 3 years..life aku ngan 2 bdk sengal nih..capa n manisa.satu senior, satu junior..tp life @ shah alam mnjdikan senior n junior tu mcm xde hape2..sukati ko la nk lpk ngn sape..xmcm kat branch campus..senior n junior ader gap. *xbesh lgsg!*

:: ni ngan capa..mase nih kat bkit cerakah..ttbe nak main beskal plak die.. ::


:: with manis dlm toilet kat Plaza alam sentral..mase ni celebrate bday manis ::

mcm2 bnde jdik in 3 years..wat a sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeettttt memories!! ade satu sem tu ktorg sgt ske bersukan..main badminton la..bola tampar la..tah ape mmpi tah sorg2..ikut peel si manis..kul 1, 2 pagi kitorg still main badminton kat dpn bilik die! haha..*aku sbnrnye takut hantu..takut gak ter smash anak pontianak yg tgh lalu ke..tp si manis ni rilex je..aku pn bajet brani la..haha* esknye..xpg klass..haha..ngantuk.tp manis pegi la..die kan mcm rajin punya umat..lagi satu yg aku still igt smpai skg psal si manis ni..die ske makan..ske sgt!!slaloonye die la tukang abiskan ape je mknan yg xabis..sgt sihat ok..tp aku xsgka die pnh tpu aku psl makanan..

camni..ader satu mlm tu lpk blik die..dlm kul 2 pg kot..pastu sgt lpar..die pn purak2 rajin offer nk mskkn aku megi.sbgai manusia yg mmg tgh kebulor time tuh..aku mcm sdikit terharu dgn offer die tu.dh la die offer megi die skali lak tu..tsk..tsk..time kacih manis..aku cyg kamu..ok smbung cte..emm..die pn sibuk la msuk2kn megi tu dlm tapoware.satu utk die.satu tuk aku..*die jugak nk makan,wlpn aku yg lpar* pastu aku tgk die bwk plk botol air nk isi air tuk mnum..n kuar dr blik nk amik air pnas kat watercooler tgkt 2..so..tgh aku golek2 menanti megi tu..die msuk blik..

manis : mast, ko tlg bwkkn tapoware ni jap.. (tnjuk tapower aku)

aku pn ikut je ckp die..so amik tapoware..ikut die pg tgkt 2..aku isi air pnas sndri..pastu ttup cpt2 spaye megi tu lmbut..pastu isi skali air die dlm btol..pastu trun bwah..nmpak x kwn2..?AKU BUAT MEGI TU SENDIRI!! manis tpu aku..kate nk buat megi utk aku..tp..!! *manis ko msti igt cane kte gelak cam nk mmpus dlm blik tu kn!ko better igt..ko dh tpu aku!* yg aku peliknye..die xsdr pn yg aku dh buat megi tu sndiri..ble aku ckp bru sedar..ceh!buruk tul prangai..

smlm plak sbb da busan kat umah..aku bukak la fail misteri aku..dlm tu ade mcm2.sume sgale2 bnde dlm idop aku mse study dlm tu..ader luahan perasaan..ader kertas chatting aku ngan mmbr aku dlm kelass..ader surat2 rahsia..haha..memacam! n aku pn jmpe satu srt yg aku n manis main pas pas mase kat kolej..ltk bwh pintu..haha. pompuan ni main blasah je ltk name aku MASTURA HAMZAH..main ikut sdap bunyik die jer.. *hmm..will attached e letter lain kali k..tgal kat umah* surat tu mcm ade la sket ucapan2 serta ayt2 yg mcm menyayat hati..tp..dlm serius2 tu..ayat last pompuan tu yg aku pling igt..

"Jaga diri, Hiasi peribadi, Cuci Loji!" - kn ke xde kne mgena tu..kan kan kan..??

hmm..tu cite si manisa..yg capa pulak..kuat tdo..aku pgil die kucing jhat..die nih la rumet haku.kurang sket sengalnye dr manisa..ske wat bnde2 unpredictable..tau2 je ktorg dh sampai PD, dh sampai Ulu Yam..merata2 la..sbb die pnye rncgn extravaganza sket..ske no bjln2..lyn blues pn bley thn gak bdk ni..jiwang seh..ade skali ktorg merayau gi mane tah..naik si surti (name kete capa) pastu ade plak kjadian yg xdingini..hahha! *ko je tau pa!* lwak gle..

slalu dlm blik aku ske memekak2..nyanyi2..lyn hindustan..tp si capa ni ske nasyid..ha..jauh kn..?yg same stu je..dedua ske lyn rock kapak.siap bli cd hokeh!haha..time stadi ktorg mmbelakangkan satu same lain sbb meja mgadap dinding.tp studynye kurang..bnyk main chatting2...aku tulis kat kertas..pastu konyok2kn..campak kebelakang..jap gi die plak bling kat aku..haha..smpai skang aku ade smpan lg kertas2 chatting haram ktorg tu..phew!sgt benggong topik yg dbncangkan!haha..aku ade fail misteri..si capa nih pun ade..tp fail tu boleh ltk cmtu je atas meja..aku xbkak die pnye..die xbkak aku pnye..sbb msing2 dh wat janji...

aku : pa..kalo aku mati nnt..ko amik file ni tau.ko nk bace pn bace la..
capa : ok..cptla ko mati (x ke mcm harammmm jwpn die tuh kwn2???!!)

capa ni jgk saksi kpd mcm2 bnde aneh yg jd kat aku dlu..cntohnye..

1. Die la org prtama yg tgk rambut aku yg cacat sbb aku glung2 rambut tu kat sikat bulat konon2 nk curl..last2 xbleh cabut..trpaksa gunting! rmbut dpn aku jd senget ala ala style pony!bwuk siolll...padahal baru je blik salon ptg tu!arrgghh!!ma new hair hancus ditanganku! (dlm kejadian ni die jgk adalah anggota penyelamat dimana aku kjutkan die kul 3 4 pagi tu utk resque rmbut aku..dgn mate masih segan2 nk bukak die gi lumur conditioner yg xpyh bsuh tu kat wambot aku pastu tarik slow2..gagal!.kpale aku rse nk trcabut!sakit dooww!!)

:: ni ar rambut senget aku..(sila abaikan warna kulit aku yg berkarat itu.haha) ::

2. Die jgak saksi kpd kejadian aneh yg brlaku pada aku n surti..*ko igt x pa? ala..yg tu la..yg tu...*

3. malah capa jgk org yg mnukarkan baju aku ble aku mls! (haha..over plak pnipuan aku nih..)

kirenye mmg die bnyk tgk kemerepekan aku mse blaja dlu..blakon jd cacat dpn cermin la..jd paralimpik main badminton la..haha..n..she knows something yg xde sorg pn tau psl aku..! *hope die smpan secret tu lg!*

:: ni la bilek aku..kemas jer kan..ha..tgk org la..yg katil pink kat sblh tu katil capa. ::

:: with manis n capa..nih sblm gi kelas..kalo nk tau..aku ske baju yg aku pkai tu.kalo xmndi, msti aku pkai bju tu..mknenye..mase ari ni..aku gi kelas x mndi!haha ::


:: masih menggedik ye rakan2..tah bile nk gi kelas tah ::

better stop here..mesti dorg ni igt aku gile sengih sorg2 kat dpn pc.haha..the greatest moment in my life so far is..my student life..mishhhhhhhhhh it so much!

1 comment:

~~ LiNdAsHaH ~~ said...

Aku terharu bace entry baru ko ni spike diselang seli gelak yang melampau...terutama rambut senget hampir putus nyawa aku membacenyer.. tp nak nagis pun ye gakkk bace cite2 ko dan kawan2...hahah...muahhhkssss