amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, October 14, 2008

raya 2008 : sg buloh part 2

hm..as promise..meh kte smbung cite raye2 sg buloh aku tu eh..otw gi mah cik alih aku tu kne lalu kbur weh..seram gak..tu bru ptg aku lalu..yg c.alih slalu blik memlm tu..ape die xtkut
ke ko pk?? *sdikit emosi dictu* hmm..dkt ngan kbur tu ade krusi..trus otak aku trigat cte
katun dlm ujang tu..slalunye hantu2 lepak kt ctu ar..tgu org lalu..pastu kacau..haha..
haisshh..terpengaruh aku nih..

smpai je mah c.alih tgk da ader org..so tgu turn nk mkn..smbil2 tu tgk tv.skali asar dh
msuk..so memandangkn bnyak lg umah nk pg..ktorg pn merajinkn dri smbhyang sesudah msuk waktu..*slalunye lmbt..* huhu..time nk smyg tu bnyk plk cbaran2nye..(nak wat bnde baik la katekn..bnyak tul setan ngaco time smyang) sng cte..ktorg mse tu ader 5 org..tlekung ader 3..so..aku n fara kne latgu dlu..bgi yg 3 ti stel..yg lg buat best..smyg btol2 mgadap cermin
..(haah..cermin tu mmg kat ctu..kirenye ko bley tgk la thap kekusyukkan ko mse smyang)

ttbe tkuar idea banggang dlm otak aku..alu amik camera..bdiri sblah adik aku yg tgh smyg tu..pastu bajet2 nk amik gmbr kat cermin tu..haha..gile keji weyh..menggigil2 die than gelak..nk plak due eko lg setan import tu da stel smyg..bley plak join reramai..haha..sengsara dk tgh smyg tu..tp.."ade aku kesah??" (zass..bpak aku libas aku) haha..tp tu ar..tuhan kate..jgn wat org..nnt org wat kite..mase aku smyg plak..dorg lak wat kat aku..aku kalo time kusyuk tu..mmg xtrgugat.tp agaknye mse tu dorg kaco scare brjemaah..mmg xdpt la jack..dua kali gak aku sangkut.last2 aku nk smyg kat blik lain. so ank c.alih swuh aku smyg kat blik mak pak die..aku takut weyyh!! (ye ar..umah c.alih ni bnyak cte antu.kan dkt ngan kubur..) da ar blik bsar..serius weyh..xkusyuk aku..haha
dh abis smyg tu..trus gi tgk ape yang ade..skali rojak la..aku xlyn sgt rojak..so..just
nyebok2 amik gmbar je. tgh snap2 tu tnampak lak hajar tgh mkn nasik..aik!aku mnjadi
pelik..upenye kat dapur pun ader nasik..msk lmak cili padi ngan ikan greng
berlada..
wallah!!xthn siot..trus ngap! da abis mkn tu lpak kat hall plak..time tu la
akumyebok dgr org2 tua bincang nk blik kmpung akhir thun ni..lyn je..
patutnye pas umah c.alih gi mah birin..tp xjd plak sbb c.dah swuh dtg mah die dlu..so ape
lg. grk gi mah c.dah.tp sblm tu dok brgambar2 la dlu
..(cam biase ar)
:: kecoh2 nk rebut2 rojak ngan aku..weh..aku xheran ar ::
:: dorg tgh mkn..tgk dlm pinggan hajar. msak lomak..yummeh!! ::


:: ko tgk la org kat blakang tu..xreti2 blah..aku nk amik gmbar la weh!! ::
:: ni ngan faris n akim..pndai lak si paris ni wat very good ::

smpai umah cik dah mcm biase la.mkn2..tgk tv..cik dah wat mihun hailam..sdapnye..!!mcm biase jgk..umah sdare kn..lame la duduknye..nk kne sungkit bontot baru nk blik..kul 8 mlm bru grk gi mah birin plak. oh ye..smbil kat mah c.dah tu..gi mah ucu sham lak..umah dorg sblh2 je.ucu sham msk sdap..mihun tomyam.tp aku xmkn sgt..bibir aku ade mate ikan..pedih siot..bsar lak tu..huwaarrgghh..
:: cik dah tgh msak ::
:: ko tgk la mak aku tu..makan..::

:: ni acara santai kat kolam ikan - ibu n papa ::

memule tu mcm mls nk gi mah birin.tp sbb dah btau..n die pn dah beriye2..so pg jgk la..jauh
gle umah die..
tp ok la..lpk kat ctu n mmbincangkan lbh dlm lagi detail2 nk gi blik
kmpung..mkn mihun sket..pastu mnum air..n blik. aku dh penat thp babun dh..xlrt weh..dr
pagi..tp smpai je kat mrr2 tmn melati tu..jem pnjang glee....!!!trus ayah divert n alang2 tu gi mah cik kome kat bunga raya. aku tau kt cni xmkn sgt.msti mnum je ader ni.lg pn dh kul 10
lbh..just tnjuk mke je..skali dlm tu ade kucing amad..mmg ar aku xtkut kcing sgt..tp dh kalo
kcing tu mcm gile meroyan..goyang gak aku..haha.lyn amazing race kat ctu. akim lak amik2
gmbar sume..boley la..kul 12 bru blik umah..


:: aku brtdung pink..haha sejarah weh ::

:: ni sme dok tgk tv..::

:: ayah aku bce sok kabar bagai..dh mlm la..brite pn dh basi ::

so itu la prjalanan raye aku.pg smpai 7 umah..sengal gle..pnta nk mmpus..stu2 nye hari yg ktorg brjln.lain sme dok umah.xbesh lgsg raye ni..ari slase tu aku dh kne kje..phew!!mn ade mood..nk raye lg..chow!

No comments: