amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, May 18, 2010

happy teacher's day

ari ahad aritu kan hari guru..
kwn2 aku ramai gak yg jadik cikgu skang ni..
org yg aku x pernah2 aku tepikir akan jadik cikgu pun tetibe jadik cikgu..
haha!!

aku ni mmg xde kelayakan langsung jadik cikgu..
aritu mmber aku cite..anak murid die lari kuar kelas bile time die ngajar sbb takut kat die.. rupenye budak tu x siap keje sekolah.

aku rase mesti die ni pukul or denda sape yg xsiap keje skolah..
tu yang budak abis takut tu..
tp upenye x..die x main rotan2 ni..nnt ade kesan..

yang lelaki die tarik side burn. eh..camni ke eja die? ala..rambut yg tepi telinga tu.. kalo yang pompuan plak..die cubit kat bawah lengan..

hish! sian bbdk tu.
kalo aku la yg jadik cikgu..dorg xsiap keje..
mesti aku ckp..

'ok..xpe..lain kali siapkan. sukati la nak hantar bile2 pun'

hahha! maka bile akhir tahun..fail lah mereka semua itu sbb diajar oleh cikgu yg pemalas lipas macam aku! hahaha!

lagi satu aku x rase aku boleh jadik cikgu sbb aku suke ckp benda ikut suka aku.
terangkan apape je ikut sedap aku.
aku kan suke bagi barang2 tu name..
mcam laptop aku name aaron.. camera aku name jake..

ha..ko bayangkan kalo aku ckp kat anak murid..

'okey budak2..ari ni siapkan surat ye. tulis guna aaron. xmo gne tangan..'

x ke nganga bbdk tu? aku bukan kire name laptop die aaron ke x..
yg aku tau aaron tu laptop! time keje skang ni pun aku mcm ssh nak tinggalkan habit bagi name kat barang2 aku. abih camno??

aku mmg patut cakap time kasih kat cikgu2..
especially cikgu skolah rendah aku.
sbb dulu aku slalu terberak dlm seluar..dorg yang basuhkan!
hahaha! babi la..jgn gelak lebih2!

tp betol weh...aku berak dlm suar sbb aku malas gi toilet..jauh..
kena turun tingkat satu. so aku berak je la kat dlm suar. haha! gigih kan cikgu aku tu..
kalo aku..aku tunjal2 je bontot budak yg berak dlm suar tu..menyusahkan!

sampai sekarang pun aku adalah org yg malas gi toilet. x mcm si linda budak opis aku tu..setiap saat nak gi toilet. ni pun die xde..gi toilet...~~

yg paling best.. konon2 bile dah berak dlm suar tu..nak rahsiakan dr mak ngan ayah..
tp kantoi jugak sbb ttbe bile dah siap basuh baju..ade suar pendek budak lelaki. haha! cikgu aku swuh buang sepender n pakai suar pendek tu..tah mn datang tah. mmg ade reserve kat skolah kot. ramai upenye yg berak dlm suar.. bukan aku sorg je!

org kate kalo nak masuk syurga n keja senang..jadik la cikgu.
kerja stgah hari..pastu ilmu yg ko sampaikan tu..wlpn sikit..tp selagi ade org guna..ko dpt pahala. tp tu la..aku ni xde ciri2 boley jadik cikgu langsung la..

eh tapikan..dulu aku ade sorg cikgu. die dah jdi komposer skang ni. dulu die cikgu bm aku. patut la ayat die puitis2..padahal mase tu aku br drjah 6. tp vocab bm yg die ajar mmg gempak2..stok2 buku sastera..akak vangga!

cikgu ni jugak la yg ajar aku menyanyi dulu. die panggil aku 'amy'. sbb name aku kan mastura..so die saje panggil aku amy sbb nnt jadik la amy mastura. haha! poyo abis.. mcm2 die ni pernah ajar aku.. menari..menyanyi..main organ..sume die.. dah lame xjumpe die..slalu tgk dlm tv je la.. die ngan artis2 die..

and my best n fav teacher ever is pn wan salmiah eshak! die ni form teacher aku mase f3. she manage to handle ktorg yg biol ni dgn baik. yg lagi best..die ajar kitorg more than a lesson in a book. dgn die we can tell n talk about anything! n die jugak yg buat aku n classmate aku baik smpai skrg..yeah! i'm sure she did dat!

wah..bile cite2 balik kenangan zaman skolah..syok kan! ni yang rase xmo besar nih!
happy teachers day tuk sume teache. wlpn lambat..aku tetap ucap tau! hikss~~

1 comment:

~~ LiNdAsHaH ~~ said...

spike...aku ase nk nanges la bace entry ko ni...aku bersyukur takdek murid cm ko sbb tak mungkin aku nk basuh berak dorg...lagipun budak2 sekarang tak biol mcm ko, dorg suke gi toilet, kalau dorg berak skali pun aku wat2 tak tau je la biar cikgu yg masuk lepas aku settle kan.huhu...yes ur rite Teacher Wan teached us more than lesson in a book...and She;s my idol in my career now...weh aku dh nanges ni type2 ni...hihihi cite passal sight burn tu hihii best weh dpt wat cmtu..smpai terangkat2 kaki budak2 tu...sape suh tak wat keje...aku ingt aku sure dpt vote byk untk anugerah guru paling digeruni, sekali aku tgk votes smlm byk untk guru paling bergaya n guru popular..haah u knw me (upps sdikit berlagak disitu) huhu...k la weh basah lak lappy aku kang ngn air mata sebak ni..huhuhu..cyg ko spike