amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Monday, November 29, 2010

Checklist

Beijing checklist.

Aku yakin..checklist kali ni akan jadi panjang sbb pegi time winter.. Kalo x winter.. Kompom! Pendek je listnye.. Tapi apakan daya.. Layankan aje la kan..

Start ngan winter gear dolu:

- jacket : checked. Beli jaket zara kat bandung haritu. Terbaik!
- glove : checked. Tq to universal traveller.
- boot : weehoo! My fav. Checked! Smpai lutut okeh!
- mafla : checked. 1 red, 1 black. Dua2 kak rina punya. Malas nak beli ah!
- thermal suit : done. Purple color lagi..
- wool sock : settle! Tq to sox world..
- topi n tutup telinga : beli kat sana sudey~

Benda2 yg kena make sure ade sbb winter, kalo x winter malasss aku nak amik port:

- body oil : siap. Johnson baby oil la~
- body lotion : done. I choose veselin
- moisterizer : dah
- lip balm : settle. Amik cikudin punya veselin. Gigih kah aku nak melyn bibir melekit2 nanti???
- pocket tissue : satu dozen aku beli! Kompom kat sane bersin2..

Ni pulak benda yg kena ada sbb travel kat sana. Kalo tmpat lain x payah pun x pe kot..

- Wet tissue : dah. Bau lavender lg.. Sbb kat sana toilet x de air. So perlu pastikan cik poen bersih dan berbau lavender! Haha
- pil chit tek aun : sbb kat sana takut sakit prut. My kazen bilang..sana krg bersih. Phew!

Banyak jgk kan..haiya.. Malas btol.. Blom pg dh bape ratus abis nak stelkan bnda2 tu.. Tp sib baik skang ni tgh year end sale. Ade la sesikit diskaun.

Lagi travel ngan mak n ayah.. So kne la semenggah sket. Kalo pg ngan kengkawan n yg muda2.. Msing2 boleh je lebih kurang. Asal ade je..

Hurm..duit pun dah tukar. Kire orait la tu. Esok-esok kalo rajin aku pack barang. Sume harta aku dok berterabur lagi.. Mak n ayah dah siap dah aku tgk..

Bye2~
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Anonymous said...

perlu memeriksa:)