amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Monday, November 15, 2010

surat cinta + pegi mati

weh korang!
aku dapat surat cinta dari HR aritu..

muahaha!

sebab: lambat lebih 3 kali.
hahha! gelak lagi~

x suke ar konsep kena pg keja awal!
apsal kena pukul 8? tell me!

tu utk bulan 9...
utk bulan 10 pun aku dapat jugak!
kirenye aku dah dapat 2 surat amaran...

mamposssss aku~~~

#1
memang salah aku dtg lambat. sbb aku mmg bermasalah nak bangun tido. tu la aku rase keja wartawan seswai utk aku. cewah ttbe! bukan la...kirenye flexi hour kan. so boleh la ikut anak tekak aku nak tido sampai bile...nak keje kul bape..

#2
aku heran la...kenapa la sume opis pun tgk time dtg keje? knp xde satu opis pn yg tgk time balik keje. cube kalo sape balik lmbat dr ofis hour tu pun dapat surat. kan bagus? surat tnjuk sbb apsal balik lambat. xde plak sape2 nk start? apsal? sbb lagi bagus kalo ko kje lebih mase eh? bagus tuk syrikat? pantek!

#3
aku benci benda2 mcm ni. benda kecik yg dijadikan satu regulation. busan ah! apsal xmo buat flexi hour? perlu dicadangkan ke? meh aku cadang! dato CK... saya nak masuk shift malam~~~

**************************************************************

kalo aku cakap ni mesti sume kate aku n kawan2 nak backup diri sendiri kan... tapi these are the facts:


fact 1


we dont really bother pasal datang awal sebab slalu balik lambat. lambat 10 minit. balik 3-4 hours pas opis hour. kire dah ganti balik la kan?

ok aku tau akan ade golongan bangang akan cakap. "apsal balik lambat? sape suruh?" meh aku jawab. "eh babi..kalo aku balik on time mcm ko.. alamatnye...akhir bulan aku jgk yg merana. keje aku bukan mcm keje ko yg xde dateline, yg boleh buat bile2 ko suke macam bapak ko punye opis. sebulan pun x siap2. paham? kalo paham diam.. kalo x paham ko mmg bangang.."


fact 2


keje lebih pun, OT xde. ok la tu x kesah. tp kdg2 badan dah mintak mahap..makanya TER lambat la bangun tido. ni slalu jadi kalo balik dari outstation. xde sorang pun nak puji bile ktorg dtg jugak opis wlpn kul 1 pagi baru smpai dr powerstation, wlpn kepenatan rushing dari site balik semula ke opis sbb nak forward satu emel penting. yang dorang nampak, masuk lambat 10 minit. sgt sialpalis~

cube kalo ko...balik lambat kul 8 mlm. pastu esok half day. x pun MC. x pun amik time off. kimak ar!

***************************************************

aku bukannye suke nak buat enry marah2 ni. tapi bile dah terstart... hangin die tu lain macam. nak memaki je. so biarla aku stop kat fact no 2 tu je ye. kang kalo aku teruskan kang... berbuih2 plak mulut aku malam ni sbb asyik mencarut.

anyway!

despite sume regulation yang merepek2 and menyakitkan jiwa aku tu.. aku happy!

-have bunch of team mate yg VERY supportive.. team yang actually buat my job jadi enjoyable and macam sarkis! :)
-bosses yang tau appreciate and acknowledge our work..

just imagine...

lepas dgr semua sindiran and bunyik2 yang membebel kat telinga sebab dtg lambat. yang slalu mencarik salah org lain. yang menyakitan hati... ape yang bos cakap kat kitorang is..

"i know u guys work very hard.. cuma itu la, attendance tu still kena jaga.."

*smile. thank you for acknowledging (ade ke ayat ni?) our hard work Mr NAS. it's such a relieve!*

and emel as below..

"if no red in your punch card next month, i buy you TGIF, victoria station or chilli's. you choose.."

Mdm AD, you are simply the best! and i'm working hard for my chilli's yaw~~~~~

panjang aku membebel kan?
hahaha!
ade yang terasa? sakit hati?

PEGI MATI!

No comments: