amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Sunday, May 24, 2009

aku heran nape sume xmcm dlm tv?

weehhoOOO!! alhamdulillah sume dah selesai..operation berjaya! yeay! *clap clap clap** wlpn aku terpaksa berpisah ngan husin and hasan tu..aku redha..cewah!

skang ni tgal aku n adik aku yg kecik ni je kat umah..yg lain sume gi kedah. anta adik aku yg lelaki tu gi matrik..phew!! aku nak ikot..tp mak aku xbagi..pastu siap pesan..jgn drive la..itu la ini la..haiyaa..!! gua buring duduk sajork..

so bagi mengisi mase lapang aku nih..dgn gigihnye..aku nak cite pengalaman operation tetek nih.. *sambil pegang tetek yg berbungkus nih! ** huwaa! dah xseksi lagikk..!!

friday 22 may 2009

7.15 am:
grk dr umah. xde rase suspen ponk..mcm nk gi jenjln je aku ase. aku cube nak buat rase takut + suspen..tp..gagal!! mak ayah n hajar yg anta gi spital..


:: otw to spital..mcm gemok je diri ini..muahahah!! ::

7.30 am:
da smpai sepital tuh.. bergambar dulu papehal ponk..doc swuh dtg kol 8..tp en musa nk copek plak..layankan je la..kalo x kang..xpsal2 aku kne gi jln kaki..


:: dah sampai..!! tara..welcome welcome..::

:: ko tgk la mak aku..smgat die nk masuk sepital nih..::

8.00 am:
aku dah register. org tu bwk gi wad smntara tgu opration. busan weh..kne pakai baju bedah2 ngan topi..wehhoo!! aku masih rase gembira sbb amik2 gambar. oh ye..mase ni..org kat katil sebelah dah nangis2 teruk2.. sbb xde sape nk anta die kot..haha..aku lak berjimba rama kat ctu..main amik2 gmbar..


:: cumel x kawan kawan?? aku rase mcm tukang masak je ::

:: with hajar..die nih cam gembire je aku nk kena potong potong..chait! ::

9.00 am:
boring dok sorg 2..org sbelah tu dah masuk operation room. so aku pn jln2.. lalala~


nurse: nak pegi mn tu?
mast baik : saya nk jalan jalan..
nurse : oo..ok..jgn prgi jauh2 k.

mase nih aku jenguk kat luar skejap..mak ayah n hajar ade lg. nmpak mcm mak aku pn bising sbb aku xreti dok diam2. haha.. biar la..

9.15 am:
doc bius ngan nurse dtg kat aku..borak2 jap..pastu nurse tu swuh aku tukar baju..aku pakai baju tu terbalik. haha! ni sume nurse yg sblm ni pnye pasal..die yg swuh aku pkai pesen gitu..sengal. xpe xpe..aku maafkan..so trus masuk operation room tu..tp aku kena jalan msuk dlm tu. aku pn tanye..


mast baik : knp saye kena jalan? org td tu kena tolak atas katil..
nurse : **gelak..* xla..td pn kena jln jugak. cume ktorg amik katil tu.
mast baik : oo..ok..bye mak *sambil babai kat mak aku*

9.25 am:
aku dah baring atas katil operate. tp stil sedar..dorg nih strt cucuk2 aku. nurse tnye sakit x? aku kate la x sakit pon...cewah! kental x aku. haha. pastu doc bius tu dtg..kasik ubt thn sakit..pastu bius..


mase bius tu..aku rase cam kena karen weh..skjp je dh pening. pastu nurse ats aku bagi aku pkai oksigen tu..smpat aku tgk jam..kul 9.30..n benda2 yg jd lps tu aku dh xsedar. wah! msti org rmai2 dlm operation room tu tgk tetek aku!!! oh tidakk..! cek mallluu~~

aku pn xtau kol bape..ade mcm suare giant jerit kat tlinge aku..

" wake up mastura wake up..dah siap dah ok.." smbil tu tepuk2 bahu aku. kuat gile kot..mau patah jugak bahu aku nih..

mast baik : how long was the operation?
nurse yg kacau tido aku tu : let me see..ermm..15 minutes.

ceh..menggangu tidorku sahaja..aku bukak mate kejap..aku nmpak nurse tu..lantas aku bersuare utk mmbuktikan aku masih hidup..kalo x kang...kojenye asyik mengejutkan aku je!

mast baik: kak..saya nk tidor lg boleh? ngantuk..
nurse : ok..tidor la. * smbil tu usap kpale aku.haha..baikkan?*

tapi..xlame pastu..aku kena kejut lg..ceh!! die swuh pindah kat katil sebelah. so dat aku bley trus kena anta dlm ward..kacau betul la..

mast baik : kak..kalo dlm tv..dorg alihkan pesakit sendiri..knp saya kena pindah sendiri..? *mamai2..mate pn xbape nk bukak..*
nurse : hehehe..xpe..adik beranjak je kat katil sebelah tu ye..

hahaha..mesti nurse2 tu dah malas melayan aku..aku sedar aku dah dlm ward..mase tu jam kul 10.30..hmm..betul la..operationnye sekejap..tp nk menyedarkan aku blik tu yg lame. smpai terpakse guna suare giant! haha!!

baru je nak lelap..

" bgun bgun!! "

to be continue~~

No comments: