amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Saturday, May 2, 2009

labor day with spike n didi

1 mei aritu..first time aku celebrate hari buruh tu sbagi buruh betul.haha..slame ni kan blajo..idok le buruh namenye...x gitu?

mmg best la hari buruh tu ari jumaat..bley coti lame sket..3 days..n guess wat..melayankan idea si spike yg kat mlake tu..aku n dd g sane after office ari kamis tu..si spike nih sbnrnye tinggal sorang kat umah sewa die tu..tu yg kitorg gi teman.

dlm kul 615 gerak..siap lalu tah jalan mane2 ntah..pastu mncarik atm machine lagi. ko bygkan..cash yg aku ade rm 4..dd ade 25 kot..wah! ape kaedahnye tu? dibuatnye kang tol smpai rm40..hah?!! camno nak bayar? xpasal2 aku kne jd tukang angkat palang tu kang.. chait!

kul 10 lbih sket baru smpai mlake..lame gile dlm kete..jln jem. trpakse pasrah je. aku cam dh nk ilang akal dh dlm tu..boring..ajk dd main teka teki..tp die xmo! bajet konsentret driving ar?? lemah..

smpai umah sewa spike..mandi2 n kuar blik..carik makan. dr kl xmkn.lapar siot..pastu gi dataran pahlawan..igt nk karoke..tp xdpt plak..sbb dh lmbat sgt.. huwaa!! kecewa!

so balik umah balik..lyn muvi bangang..xbley bla cite tu. tah pape. kul 5 pagi aku dh lelap..trjaga kul 11 pagi esknye. * cadangnye nk gerak balik kl tghari tu la..* tp dh kalo ko bangun pun kul 11..nan ado!



:: tq to spike yg dah edit gmbar ni..aku amik je! haha ::

:: jalan jem gile...so..ini la kejenye.. ::

mkn kat jusco..pastu trus grk gi dataran pahlawan nk tgk muvie..3 jam stuck dlm jem. gile pnye mlake!!! sib baik bkn aku yg drive..si spike dh lenguh2 kaki dh tekan clutch..dd? huh! tdo kat seat blakang smpai bunyik bom pun xsedar!


:: Malacca....Malaysia ::

:: didi yg tdo mcm org dah mati..jem pn xsedar ::

dh smpai tu..mencarik parking pun satu hal..haish..cabaran sunggoh mlake ni! trus g gsc..lyn cite knowing. hmm..boley la cte die..tp aku asyik tkejut2 je..benci btol..

abis muvi je dh pkul 7 mlm..round2 skejap..si dd nk carik hadiah..last2 die pn dapat hadiah comel dr aku.. ye ar..aritu kan kebeday die..kasik die topi kucing.. sgt comel ketopi itu..rase nak pukul je tgk mate kucing yg cam kuyu2 baru pas isap dadah tu..

:: ketopi kebeday kedidi..aku pun harus la posing ngan ketopi itu ::

utk bekalan dlm kete..bli big apple 6 ketul..yummy! alien harus la lebih..huwaa!! sedey plak nk balik..kalo xdsebabkan arini xde kenduri..msti aku dh lepak lame lagi kat sane..tp xpe..next time ye spike!

kul 10 dr mlake..smpai kl kul 12..not bad la..2 jam je. xde la penat sgt kot. maybe sbb bkn aku drive..haha! aku tidoq dgn girang.. sedar2 je dh kat sg besi..wahaha!! padan mke dd drive sensorg..smpai pandan lepak amid kejap..lyn teh tarik ngan megi goreng. lapar weh..perut aku bukan perut mat salleh..stakat donut mn cukup..ni jawa mari!! msti nak nasik! *eh...jawa ke??? minang lew**

besh wo jln2..wlpn skejap..hmm..maybe sbb dh lame xjln2 camtu kot. xbley jadik nih..aku kne roger itu bbdak pandan utk tujuan jln2!! yes! sbnarnye bnyk lagi bende nk cite psl gi mlake nih..tp mcm mls nk taip..xpe..biar aku buat point2 je k..

1. driver mlake gilo! ske wat ikot ske.. * spike..ko pn driver mlake kan!*

2. aku tak tau ape masalah spike..mgkin sbb kaki lenguh pasal stuck dlm jem smpai 3 jam..die jd lupe parking kat mane..sengal!

:: jalan jem giler...kat cni je dkat sejam! ::

3. spike drive buat aku ase cam nak pengsan! jatuh jantung aku! * kalo xcaye tanye la dd..mesti die xdpt lupe pengalaman die terselit kat tengah2 seat tu..! **

4. umah spike sgt besar.. 2 tingkat..besar gile..yg aku xpuas ati..sewa die rm800 je! mase aku kat s.alm.. sewa smpai rm900..tp umah cam kotak kasut! tp umah lame..cam takooottt sket..ye la..kot2 la ade kpale british dlm toilet die..wah!! aku pengsan!

5. oh ye! kalo x aku nk jumpe kuyu kat sane..tp wrong timing..die tgh busy. xdpt la lepak skali..

tu je la kot..dh mls dh ni..bye!

No comments: