amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Monday, May 25, 2009

cayang korg sume!

sminggu kena dok umah ni..best mmg best..tp..kekadang bushan weh! smlm baru sehari kena dok umah..aku mcm da sengal xtau nk wat pe..ye ar..nk kuar xblh..nk jln laju2 xbleh..ishk! mcm baru pas branak jew aku ase..

yg lg busuk..bile aku mmbayangkan bbdk pandan tuh lepak kat amed..huwaa!! nk ikot jugak..tp sapekah yg sudi menjemput aku ini mmandangkan aku x dbenarkan memandu.. cewah! but dorg ni mcm paham2 je...smlm..instead of dorg lepak kat amed..dorg lepak with me kat mah aku!! yeay!!

mcm2 mknan bbdk nih bwk..ade megi goreng yg of coz dtempah khas kat amed..pastu ade goreng pisang..phew! n yg terbaik...ade buah manggis kao!! kelass gitew..sronok aku..at least xla busan dok umah jer..lin lina zai jojo uti n nozi..oh xlupe jgk mak nozi..macih sbb teman aku yeh! really had fun 2gether yesterday kan!

dorg dtg buat cam umah sendiri je..air pn lina yg kena buat..siap bwk nescafe 3 in 1 lagik..haha..hidang2 pn dorg..aku? aku mmbantu la ape yg patot..tp asyik kena marah je ngan zainab tu..kejam ko eh! sejak tetek aku kurang sehat ni..ko mrh2 je aku kan..kalo x dulu..intan payung la..pengarang jantung la..huh! melampau!

dorg nih melayan uno card..main huru hara..kecoh je lebey..last2 lin n lina yg main dua org..baik korg main kat umah dow..! haha.. aku plak teringat la kat uno stacko..lg kecoh main ni..masing2 kojenye menjahanamkan bangunan! cool weh! lame dah xmain benda alah tu..

tgh2 main tu..mulut masing2 memekak je..aku rase uno tu jatuh bkn sbb xstabil..tp sebab getaran yg kuar dr mulut bebudak nih..tu yg abis tergolek benda tu..lg2 si jojo..ko pikir la sndiri..skali die hembus..fuh! klcc pn boley tumbang..i pulak uno kecik tu..mmg alamatnye berterabur lew..! **larik weh!! jojo kejar aku! smlm die kejar peragut..ni aku plak yg kena kejar..** tah mane dtg idea dorg nih nak main monopoly aku pn xtau..n kebetulan kat umah aku ade jugak monopoly tu.. **sape kate aku xberiadah?? aku main permainan dalaman cukup! **

:: tuan tuan tanah kedaung yg sedang berentap ::

monopoly ni lg satu hal..kecoh tu dah tentu la memasing..tmbah lg bergadoh2 pasal tanah..tah pape..kwn2 pn nk bergadoh.. tugas aku adalah banker.. slalu yg berkaliber je ditugaskan jd banker nih..disbabkan itu..aku la yg terpilih.. **huwaa!! sbnrnye aku xde geng ** lin n jojo satu geng..dorg yg menang. kecoh lebey..siap nk pose2 juara..chait! korg menang tu sbb aku xmain..tu je..kalo x..harapan la..haha!

:: share partner berjaya tgh kire harta ::

:: oh ye..itu adalah zai yang gagal..cuba menyelit2 diantara pemenang ::

:: skali lagi..juara monopoly..hmm..bajet korg artiss?? *eh apsal aku emo* ::

around 9.30 dorg balik..nk gi angkut washing machine pulak..aku nk hekot..tp xkn nk tgalkan adik akusorg2..mmg la x kn..lg pun mak nozi dah bising2 swuh aku dok dendiam kat umah..jgn lasak2..hmm..same je ayt die ngan ayt mak aku..haha!

xsabar aku nk kembali normal..xsbar nk gi PD reramai..huaagghh!! bestnye..~

2 comments:

view said...

ko dok dendiam mast tetek sakit pon nak bising lagi....kepada yang menang 2 sebab aku saje je bagi chan...aku malas nak men btol2..dah lah gambar aku satu je..ko nih mast mmg nak kena potong nih...ehh silap aku kena bebaik ngan ko sebb ko nk tolong aku...mast jgn ganas2 ehh..dok dendiam taw...kang dari elok ada...ilang plak kan payah!!

LyNN said...

huhu..best2 pdt main hr tu. Yg pntg apa?yg penting "KERJASAMA". x rugi aku share idea n tenaga ngn jojo bg memastikan kitorg menang jd JUTAWAN.Tp ari tu jer pun..