amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Friday, May 22, 2009

kisah tetek

penah dgr pasal breast lump? kinda lebihan tisu ar..hmm..aku ade la lump nih..dah lame sbnrnye..since degree life lg. tp drag check up..dgn alasan malu nk bg doc tgk!! haha..but now dh boley pk sket..smpai bile aku nk bela lump tu kan..so..decided to buang lew..

tadi tergerak lak hati nak gi spital tu. kul 10 dah siap2 gi ampang putri..pas daftar..trus jmpe doc..hmm..best gak aku tgk jd doc pakar nih..mcm cool je..ader opis sndiri..pas die rabe2 ape yg patut! **kan!! rabe2 kaedahnye..haha!** aku kne buat ultra sound. nk tgk saiz lump tu kot..

ultra sound ni yg mcm nk tgk baby tu..ha..elok sgt la tu..org ultrasound kat perut nk tgk baby..aku ultrasound kat tetek..tgk si husin! haha..oh by the way..aku bagi name kat lump ni..name die husin..haha! husin ni dah umor 2 tahun..lagi 4 tahun..insyaALLAH tadika la die! **larikkss**

tp pas ultrasound tu..upenye husin ni ade adik kembar..hasan namenye..haha! aku igt ade satu..upenye 2 dow..tah bile tah hasan ni ade..aku pn xprasan..luckly this lump is not cancer..just need to buang it. thats all..aku tnye doc tu ape punca adenye benda nih..but seems like doc pn xde jwpn yg pasti..die bley jwb sengal2 die..

mast baik: doc..camne boley ade lump ni?
doc: sbb u perempuan..
mast baik : tp ade pompuan yg xde..
doc: itu sbb die xde..n u ade..

korg pham? aku xphm pn..haha..lantak la. abaikan..yg penting aku da wat the necessary..n now its up to the doc to solve it kn..

aku mmg tau this thing kena buang one day..but xde la seawal nih. terkejut gak aku be doc tu swuh wat operation tu ptg td jgk..gilos..otomatik kepala aku pk keja aku kat opis tu. so..drag sket..aku kena dioperate esok..kul 8 pagi. kuar je spital tu..aku trus gi opis..settle ape yg patut..pastu jln2 kat sogo plak..mkn2..around 10 baru smpai umah. phew!

tgh taip nih..aku dah start puase..xley mkn..xley minum.. **isk!! time time ni la rase cam nka aiskrim asam boi dlm fridge tuh! ** kan aku gi opis tadi..sume kakak2 kat opis tu cam risau2 aku nk kena operate..tp apsal aku cam xrase pape ar? aku ni pnye prsaan mmg brmasalah ke ape?

nk kate aku takot..xjgk..nk kate aku brani..pn xjugak. ntah..aku rase cam biase je. mcm xde pape. aish!! suspen. yg lawaknye..mak aku yg sibuk2 kat doc td..

mak: doc..nnt bagi die ubat thn sakit la doc
doc: ye la..i bagi la esk..xkn i nk bagi skrg..

haha!! doc aku tu pn cam sengal je aku rase..xpe..nk sengal time ni xpe..tp brani la ko wat sengal time operation nnt..silap2 aku yg dah kena bius ni boleh bangun lempang ko. .brani?? haha.

ok la..tu je nk cite..will update more later. doakan aku slamat esk! papai..

1 comment:

Hasnah Shamsuddin said...

I'm sorry to hear this. Pls take good care of urself. Get well soon