amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, December 15, 2009

jiran sampah = sampah jiran

weh korang korang...!aku nak cite nih. meh rapat sket.. dgr la gosifff hangat aku nih! aku xtau la apsal..sejak akhir2 ni aku slalu je jmpe ngan org yg pelik2 perangainye.. mcm entry sblm nih.. perangai org ske busy body. hurm..am i too observance here?

anyway..ni aku nak cite psl org yg bagi aku agak selfish la. pk diri die je. org lain x amik pedulik. die je yg betol. pantang ditegur. x boleh ditegur... sekali sekala boleh la nak beralah ngan org mcm ni. tp kalo lame2..sakit jiwa gak nak melayan. x pasal2 bergadoh plak nanti.

jgn mrh kalo bahase aku ni mcm lahanat sket. skang aku rasa nak mrah org je nih. elok la si polan ni serah diri nak jadikan bahan. ko tua ke x..kalo sampai time aku nak memaki..ko tadah je la tinge ko eh.. biar berdarah!

suspek : jiran aku.
perangai : si boddo + mcm haremmm~
tempoh penjiranan : since 1996
wut makes it even worst : die nih ade bau2 bacin ngan family aku! damn! x bley gado!

setelah medical check up dijalankan pihak kami mendapati beliau mempunyai penyakit2 ganjil dibawah.

1. suke buang sampah kat tong sampah umah aku!

tiap2 mlm mesti die buang sampah kat tong sampah umah aku. umah die punye tong sampah elok jer terletak buat hiasan. tong sampah kami ni x pyh cite la. sampai nak termuntah isi dibuatnye. kdg2 2 plastik skali die buang. bodoh!

slame ni aku xpernah nampak. mak aku yg slalu nampak. so aku pun malas la nak amik port sgt. kalo mak aku bebel2 psl ni pun.. aku wat bodo je. tp td betul2 time aku balik dr tgk movie, die tgh menuju ke arah umah aku. nak buang sampah! apa lagi.. saitan pun menhasut la swuh aku marah skali..

* hoi! kalo ko xnak sampah tu.. ko telan la ngan sampah2 tu skali time mkn. so xde la sampah kat umah ko. si bodoh!*

marahnyeee aku! baru2 ni..die boley buang pasu2 pecah die kat dpn umah aku. xde sivik langsung la org nih ka. rase cam nak pecahkan je pasu tu kat kepala die. untung2 bergegar sket otak dlm tu. biar bijak sket..

2. sidai kain buruk kat pagar umah aku

die ni ade la ciri2 rajin tertanam dlm jiwa die. rajin la nak polish2 kerete. tp tu la..dlm rajin die tu. perangai si bodoh ade jgk dlm diri die. ade ke patut kain2 buruk die tu die sidai kat pagar antara umah aku ngan die. x ke sengal? sgt buruk okeh pemandangannye. kalo sehelai dua xpe.. ni x.. selambak kt situ! chait!!

sib baik jgk la kain buruk. dapat yg pesen camni.. boleh muntah darah aku hari2..

3. piring astro die sorg je! babi!

ko tau kan piring astro tu. kan sepatutnye kongsi satu dinding. die sebelah..ktorg sebelah.. so piring astro tu boleh la letak same2 kan.. mcm gambar 1st kat bwh ni..

tp..si bodo ni boley psg piring astro die tuh kat tgh2. refer gmbar yg tanda "X" tu.. gilo ke x gilo org nih? cube ko jwb sket! hish!

mase umah aku nak psg astro.. kena bli besi panjang nak smbung benda alah tu. kos lagi tuh! bkn je kos..umah aku pun cam pelik je. ttbe kat tgh2 atap tu ade astro. euww!! so not hot! bangang kan die tu..

gigih aku melukis benda alah nih ha..

tah la..xphm aku ngan org mcm nih. ayah aku mls nak bising2. nnt tkut jdik bergadoh plak. dah la ade kne mengena..ssh plak nnt kan.. haiya..sabor je la. hopefully pas ni xde lg la benda2 merepek die buat.

cuma aku mcm nak pk kan satu cara la supaya die x buang smpah kat umah aku lagi. tp camne ar? kalo aku letak mayat dlm tong sampah aku tu..agak2 die brani x nak bukak tong sampah aku tuh?

ha..idea bernas dah muncul. instead of ltk myat..aku nak letak sebelah kaki manusia yg berdarah2 kat situ. pastu esoknye aku ltk tgn pulak..pastu badan.. last skali aku letak kepala kat situ! haha! puas ati.. bile terserempak ngan die plak aku nak pura2 burp kuat2 sambil cakap..

" sedapnye betis manusia masak lemak tadi.. " sambil pandang2 betis die yg berbulu kerinting tuh.. yuckss!!

ha! ado?? pitam la ko kat situ! aku dah bertukar jadik cannibal dah ni..

i think my family ni bertoleransi sgt la..x kesah sgt. diam je..tu yg die buat ikut sedap tekak die je. jgn sampai nnt aku humban die ngan sampah2 die tu kat dalam longkang sudah..! xde sape nak selamatkan ko dah. time tu sampah2 ko pun x mampu berbuat apa2.. tau x buncit??

oppss....matila ganas sgt tindakan aku ni!

aku marah nih! dah la..mahu tidor. esk aku nak buang sampah kat umah die plak! baru la semangat kejiranan yg tinggi. u tompang tong i.. i tompang tong u k sayang! *uwek!!**

2 comments:

misz_lasenza said...

jap2...adakah jiran yg btul2 sblh...?yg bela byk binatang...?

Mast said...

ahha! 10 mrkh utk anda!