amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Thursday, January 13, 2011

hazel nut punya pasal

aku tergelak sorang2 bile teringat benda bongok jadik kat opis tadi.
kisah hazel nut.

*sengih*

aku pendekkan cerita eh.

ade satu hazel nut.
satu je. memang last kopek.
hazwan dapat dr opismate aku la.
sebelum tu aku dah makan 2 biji dah.
tapi biase la...aku kan tamak. aku nak jugak yg tinggal sebijik tu.
hahha!

nak bukak kacang ni mmg susah.
dia ade alat die.
tapi yg aku makan 2 biji sblm tu senang je la bukaknye.
nak jadi cite.. yg satu last ni, nak bukak die susah gile.

aku cuba sampai berdarah tangan.
sebab tercucuk dgn besi tu.
hazwan cube sampai tgn merah2 nak melecet.
tak jugak bukak2.

time ni darah dah stop. dah gelak2 sampai sakit perut.

nizar xde. cuti seminggu.
kalo x pasti dia boleh bukak. sbb dia kan gagah.

xde pilihan lain.
kitorang mintak tolong abg rashidi yg kurang-gagah-lebih-zalim bukakkan.

cubaan pertama : guna tangan. gagal!
kedua : amik cutter. sambil membebel die hiris2. masih gagal!
ketiga : dia amik kacang tu, bukak laci die. letak nut antara drawer & tutup drawer kuat2. gagal!

bile 3 cubaan die gagal, ktorang sambung berjuang.
time tu la aku punya jari berdarah.
kuar darah pekat okeh. maknenye cut die deep.
tapi aku x rasa sakit. mungkin eksaited nak makan kacang tu.

masih gagal.

dengan penuh perasaan mahu membantu, sekali lagi kacang bertukar tangan kepada abg shidi.
penuh perasaan die tolong. dan berjaya dibuka!

cuma...
dah xboleh makan.

sebab..
dia bukak menggunakan ini.

..........
..........


.....................

..................


.......................

senjata pemusnah segalanya
dan inilah hasil bukaan itu.
atas lantai opis lak tu..
hancur = x boleh makan!

hancurnya kacang ini, sehancur hati kami. luluh!

aku + wan = kempunan hazel nut yg tinggal sebijik tu.
tapi kami hargai usaha abg shidi.
time kasih abg shidi~

huwwaaaa!!

T_T

2 comments:

shrek said...

hazel nut mana ada org mkn sebijik2..ok lah tu teman hancurkan sekali..tinggal telan aje..keh2

Wanie said...

hahaha...nanti kita cari hazel nut ye..sian korang kempunan jadinyer...
abg shidi ni pun... terlebih pulak la gagahnyer.