amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, October 20, 2009

breast lump itu

first skali sorry kat misz lina..
setelah sekian lame..
baru la aura antu tetek muncul dlm diri aku..
and..baru la bley cite psl breast lump spt yg diminta oleh misz lina kite nih..

the rainbow : nak request blog... symptom
breast lump yg kamu alami.. im afraid dat im 1 of ur case oso.
- 1 august 2009

weehoo! sgt lame baru nak memenuhi permintaan itu. maafin inul..

ok..symptom2 ek.. symptom tu mcm punca2 la kan?
eh tanda2 la weh! dush! english fail!

tanda2 yg obvious xde la. cume rase benjol je bile pegang. kalo xpegang xde la nmpak terbonjol. maybe sbb kecik kot.

ecli..mase memula tau ade benjol ni mase tgh bace novel. baca terlentang. then tetek cam gatal..opss! no no no..bukan sbb x bersih la dol! sbb nyamukssss!!!

tetibe terasa la benjol tu. mase tu aku mcm..

"erk! apekah???"

trus bangun and swuh member aku rase. hikss! kami bergotong royong meraba teteks ini bagi memastikan kewujudan benjol tersebut.

bile tekan..rase sakit. tp kalo xtekan xde la skait. and lump tu x bergerak pun.
kalo yg bergerak tu..bahaya! maybe cancer..
die duduk setempat je. bile gi kelas esknye..
aku cite kat classmate aku sorg nih. upenye die pun ade.

yang paling best..die ade 10 kat tetek die! hah kao!! sepolohhh!!!!

lump tu mmg dah ade kat die since die form 4, 16 years old. and mase tu die dh 24 tahun..kirenye benda tu dah membiak dgn jayanya selama 8 tahun.. scarry!!

tp doc kate tu bukan cancer..bcos kalo cancer dah lame la mmber aku tu slamat..
so she just need to buang je la. like myself..

better buang time die ade satu je.
drpd die membiak2 tu..hah..x ke pnjng parut tetek ko tuh??
kurang saham nnt..

kwn aku yg ade spuloh tu die kate scar die pnjang. mcm kena libas ngan pedang samurai..
nak menjaganya..
huh! tuhan je tau..

this lump akan jadik makin besar kalo kite biarkan..
mcm mine is about 20 cents size je mula-mula.
but lps 2 -3 years.. dah jadik 50 cents size!
hah ko..kalo lagi lame..jadik besar bola camne???

nooo!!!

wut else ar? tu je la kot.

mase buat check up aritu..aku igt ade satu je lump. upenye dua!
tp seb baik kat sebelah yg same. senang nak buang.. senang nak jaga. kalo dua2 tetek yg kena potong..pergh! seksa!

satu ni pun aku rase cam hape je..sgt sensetip skang. kalo terlanggar bumper pun aku menahan je jgn bg bergegar sgt. kalo x..rase mcm nak tercabut..

maybe ni sbb aku ni x berpantang kot pas operation tu.
telur..udang..sume aku sebat..
so..nasib la. trpakse la terima.
even skang ni pun aku mcm xsure dah elok ke x. sbb still sakit lagi.

kalo angkat benda berat ke.. meniarap ke .. sume sakit. herghh!!

ade skali aku angkat file kat opis..

perghh! rase mcm tertetas je benang2 yang ade. ngilu..

humm..

nasihat tuk lina nih..gi cek doktor. kalo bukan lump pun..at least dah ade langkah berjaga2. takut makin membesar je. xkn nak buang tetek terus kot..

n lagi satu..once u buang pun.. doc pesan kat aku. slalu la monitor. sbb ade tendency die tumbuh balik.

perut ku berbunyi riang. lapar. nak mkn dulu.

buhhbye~~

3 comments:

apan lee said...

aaaaaa.ade sepulohhh!mak aiii!
banyak tu!!
akhir kate,i have no idea!!! ;P

Diana Ishak said...

aku pun raba-raba macam rasa ada. tapi tak sakit, so lantak lah.

tapi bila laki aku raba tak sakit lansung. camne?

misz_lasenza said...

owwhh thx 4 d post.kta xde rs lump plak.rs tetek.haha