amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Saturday, October 3, 2009

nilai duit

illop kwn kwn..

camne nih..
aku dah betol2 dalam dilema..
nak sgt ngan camera tu..
tapi bapakku pulang dari kota tu masih menyepi je.. oh no!

wang atau duit tu sbnrnye penting la kan!
aku bkn la kate penting gile..
iye la..kalo xde dwet..kan ssh..sume ssh..
takkan ko nak makan pasir kot..??

tapi, banyak pendapat kate dwet tu xde la penting sangat..
itu pendapat masing2 la..aku pun ade pendapat aku..
la ni..nak gi toilet pun kena byr tau..sume nak gne dwet..
lain la kalo idup ko ditaja..mmg free serba serbi..

tanah berekar-ekar.. kereta berderet2..
oh heaven!!
mmg ko akan jadik pujaan la..kompom!
org lain mesti dgr je ckp ko kan..sume ko betol..
resepi rahsianye adalah..duit!
ramai lagi org yg berpengalaman kat luar tu..tapi..
org tetap nk dgr pglman and pendapat seorang kaya..
wah! untungkan mereka yang kaya itu..


masih ade mase lagi utk aku nak jadik kaya..
idok la kaye sgt..tp maksud aku senang la..
senang nak dapat ape yg aku nak..
sume yang aku nak kebanyakkannye perlu duit!

itu mahu..ini mahu..
mast! kawal sket nafsu ko tu..pang kang!

wahai kawan2 ku..marilah kita sama2 menjadi..
org yg berjaya dan kaya dalam hidup supaya..
org lain akan menghormati kita bkn hanya kerana harta..cewah!


meh aku bisik:
apsal entry aku lately mcm serius je ar?
korg perasan x?
ishk! pelik aku..

1 comment:

Ibu Ammar said...

kamera ku dah hampir 3 thn guna..

dulu beli ngn duit PTPTN..

huhuhu