amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Wednesday, February 24, 2010

1st impression orang kat aku

memandangkan fesbuk aku tah apahal tah ttbe unavailable due to farking maintainance mlm ni. n only will recover in few hours..so aku haruslah menyonteng di sini. dah xde pe nak buat weh. umah aku ni kan xde tv buat mase nih! mmg katak bwh tempurung gitew..

sambil2 itu juga..aku ber ym dgn rakan2 lame. utk mencari material entry blog aku ni..aku pun memaksa mereka menjawab soalan yang aku reka. aku bertanyakan soalan yg sama kepada mereka semua iaitu:

ape 5 impression ko mase 1st time jmpe or kenal aku?

mangsa pertama : linda - ex coursemate degree dulu.

linndahas: tp 1st aku igt ckit2 ermmm cm kerek r
linndahas: 2..ni bdak pndai2 ni
linndahas: agak berani gak la..bcoz slalu ponteng class
linndahas: ala2 cm bajet bgus
linndahas: then misteri ckit kot asik pkai itam je

2nd victim : ajak - satu batch PEP ngan aku

Ir arejacks: childish and manje

*disebabkan die baru pas balik keje. die meminta diri utk mandi. 2 je die smpat bagi. ceh!*

lucky no 3 : kak senah - ni coursemate from diploma smpai la degree

hasnahshamsuddin: 1. Ala2 pendiam, tp byk ckp rupenye
hasnahshamsuddin: 2. Selamba
hasnahshamsuddin: 3. Nekad
hasnahshamsuddin: 4. secretive
hasnahshamsuddin: 5. suke pendam perasaan..
hasnahshamsuddin: 6. suke kacau org

no 4: en idzwan abdullah. ha ko..name penuh! ni yg pling lawak jwpan2 die.

Mohd Idzwan Abdullah: 1 - ko mcm suke sibok2, kepoh2...haha
Mohd Idzwan Abdullah: 2- camera addicted..kalo aku pgg camera, pastu nampak ko jalan..rase nak sorok je...
Mohd Idzwan Abdullah: 3 - ko ni mcm berlagak pun ade..xnak kawan ngan aku...mentang2 la aku ni dari kampung...tibe2 dtg s.alam...
Mohd Idzwan Abdullah: 4 - ko ni jenis selamba2..laki pompuan same...
Mohd Idzwan Abdullah: no 5 tu aku ckp ko annoying gile..hahaha

sekian sahaja pengrevealan mereka ttg 1st impression kat aku. interesting to know all of above. it shows people do have their own judgement n the judgement x semestinye benar.

its quite related ngan previous entry aku la. org suke kite or not is not big deal la. u have to run ur life kan. not others. so do whatever u want to do. dont let other people pnye perception stop u from doing wat u love to.

to me, its ok to hear perception or pendapat org kat kite. tp kena pandai pilih la. mane yg nak amik..mn part tuk buat bodo. betol x? ckp betol cepat! wah paksa gitu.

penat la weh jadi pakar motivasi nih. biarla aku mengundur diri k. jumpa lg di lain rancangan.


2 comments:

idzwan abdullah said...

ello cik mast..
ni dah kire plagarism ni...haha. selamba kodok je ko copy paste dr YM ke blog..bulat2 plk tu tanpa edit...xtahu plk tu bahan utk entry ko ni..
xpe2..tu jawapan ikhlas dari aku. so, no heart feeling okeh? tu dulu..skarang x lagik..sekarang i heart u! hahaha...

arjuna cinta said...

salam cik mast101..
semakin hari, semakin best entri2 yang ditulis..menjadikan saya sentiasa ternanti2 entri seterusnya..
pandai juga awak mengendalikan sessi interbiu melalui chatting. saya juge suke dgn candidate no. 4 itu..teringin sgt utk berkenalan dgn nya..pasti orgnya riang ria spt cik mast..sampaikan salam saya padanya..eh, tidak lupa cik mast juga. semoga berjumpa lg pada entri2 akan datang.adios...