amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Saturday, February 27, 2010

kata emak..aku ni pemalas

aku marah la aku rase..
and sakit hati jugak..
owh..juga sedey..

woke up pagi2 even hari ni ari sabtu.
melayan mak gi pasar muhibah. makan2..n cuci mate kt kedai2 tu..
pastu die nak gi bli brg basah plak kat HERO..
lyn kan lagi wlpn mate aku sparuh terbukak. ngantuk!

dekat kul 12.30 baru smpai umah.
dah janji ngan gorjes n kachak nak gi mah org kawen.
kul 1 dorg amik.
tgh siap2 tu..aku nampak kudin n hajar smbung tido.
i dont mind sbb kalo x disebabkn aku nak gi kenduri ni..aku pun akn join tido.

bile trun bawah dgn baju kurung mak tnye mane kudin.

'die tido..'
'tu je la keje korg!' - mrh nada dia..
'biar la..kan hari sabtu tuk berehat..' - bkn back up. ckp je..
'cukup la ko sorg pemalas. jgn nak buat org lain malas jugak..'
'...'

*senyum*

ape patut aku rase? aku nak sedih boley x?
seronok kan jadik emak..boley ckp ikut suka hati die..
xpyh pk prsn anak2 pun.. sume sbb die kan emak.
emak kan confirm masuk syurga. emak kan boley ckp apape je kat anak2..
org akan anggap tu nak mendidik..cube kalo aku yg ckp mcm tu kat die..
10 juta org akn kate aku kurang ajar..

fine..maybe la aku malas..
tp ape agaknye yg aku buat dr pagi tu ar?
nak gi mane sume aku bwk..
nak mkn kat pasar muhibah..aku bawak..
nak gi bli brg aku bawak..

tp bile satu benda yg aku x stuju ngan ape die ckp..
hilang sume yg aku pnh buat. terus jadik pemalas.
bkn la aku nak die igt sume benda yg aku buat tuk die.
tp tu la..at least.. dont address me like that..

mcm aku kate sblm ni..
i got nothing to do with anybody yg kate aku malas la.. yg xske aku la..
but if it comes from my family.. then i really care..
tp tu la..
nak mrh pun xboley..
die kan emak.. sukati die la.
ckp la ape pun..asalkan die bahagia.

aku sedey?
nobody cares..

okeh aku nak bermonolog..

mast..
abaikan okeh..
buat2 xdgr je k..
lalallalala~~

are dil.. kush raho..
all izz well.. koi bath nahi..
all izz well.. all izz well..


p/s: fuck! this feeling is killing me!

2 comments:

Mamavouge said...

sabar je la nok...mcm ko kate dia kan mak...nnti bile ko dh ada anak mgkin ko akan buat bnda yg sm...time dia masih ada ni kite lynkan aje n buat je dia hepi...dah jgn sedey..g hiburkn ati

Anonymous said...

tu ah...aku dah seminggu membawa hati yang keluh kesah....merajuk dengan orang yang dipanggil MAK!!kalu menjawap kita di panggil kirang ajar..tapi kalu MAK boleh ke kita kate kurang didikan..hehe