amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Sunday, February 14, 2010

benci pencurik!

aku bersiaran dgn tekak yang sakit..
batuk2 ayam melanda sebab smlm buat proses pembersihan setor..
hidung x payah cite..meleleh2 selsema ibarat air terjun sg gabai itew..
yyuckss!!

anyway..serious..sakit sgt tekak beta..
pagi tadi rase mcm nafas pendek2..ssh gile nak bernafas masa tido tu.
ni sume gara2 bergelumang dgn habuk dan udara dlm umah yang mcm kilang pemprosesan simen. haih! cobaannn...

kat entry ini aku ade cite umah aku dah start renovation kan.
ye...masih blom siap lagi skarang. tapi banyak gak la proses yg dah took place.
contohnye umah aku dah xde gate. read - yg telah menyebabkan umah aku hampir kena curik.
bilik depan sume dah besar.. bile cakap bergema2. brg x cukup bnyk..
and ade la beberape benda lagi.

yang pasti skang ni ade satu bilik je yg bley digunapakai oleh kami semua. iaitu bilik aku. so kitorg sume feeling2 dok umah setinggan la skang. sume sumbat dlm satu bilik. sadis sket la..tp fun!

oooo...aku x cite lagi eh umah aku nak kena curik? hah meh aku cite dgn ringkasnye sbb aku tgh batuk kokol teruk nih. adeh!

mase dlm kul 6.30 ayah ngan mak aku gi kenduri kat keramat. yang ade kat umah aku 3 beradik je. sume pompuan. umah aku kan xde gate. so org ley masuk direct ke sliding door. wlpn sliding door tu dah kunci. tp still org bley nampak dalam sbb langsir sume xde kan..

nak dijadikan cerita..ktorg sume lepak dlm bilik. sbb bawah dah tunggang langgang xde tempat nak duduk. pas aku mandi mlm tu..around 8 tu..aku dgr org bagi salam. xtau apsal..terus aku berdebar2 gile.. so aku sruh adik aku tgk sape. aku cpt2 pakai baju. takut okeh kalo kne rogol!!

bile dah siap tu..aku trun bawah. si hajar dok borak ngan org tu. org tu kate nak beli simen dr kitorg sbb die kne siapkan keje kat umah hujung tu mlm tu jgk. kat situ aku dah rase fishy..ape hal lak org ni kan.. baru kul 8 kot mase tu. i'm sure kedai hardware ade bukak lagi..

tp si hajar ni bley plak btau org tu yg mak ayah xde kat umah! aku dah bisik2 swuh die ttp pintu.. n stnby nak sendal sliding door tu ngan kayu.. sib baik la die x hulur pisau ke hape ke..seram siot! n to make it worst..depan tu xde lampu. so agak gelap. cahaya dr tangga je yg ade. aku xdpt cam muke org tu. tp i'm sure die malay..

yang aku perasan..org tu xde ciri2 tukang buat rumah pun. elok je bersih. smart je. babi betul! nak tipu aku ko eh! after ding dong for couple of minutes..orang tu pun bla. sib baik xde pape jadi. alhamdulillah..

cerita dr jiran aku pulak..die ngan family die baru balik makan. rupe2nye.. jiran aku sampai betul2 mase 2 org jahat tu sampai. n jiran aku pun rase sumthing wrong. die x masuk umah. die stay tgu ktorg. n even mase cakap2 tu..dorg ade je kat sebelah tu. sib baik kan..kalo la dorg xsampai right on time..xtau ape jadik..ish..takut aku..

ktorg speku 2 org tu nak masuk dlm sbnrnye..tp bile nmpak jiran aku. lantas die pun pura2 bg salam n hendak membeli simen. siot la..marah tul aku ngan org2 camni. buat takut aku je. babi babi babi!!!! sejak aritu..mane je ayah n mak aku pegi..aku mesti ikot. sbb takot nak dok umah! aku mmg dr dulu takut kalo pencurik masuk umah and aku ade dlm umah..yela..nak lari mane ar??

korg ade idea2 best x? ha..camni..korg sume tlg bg idea:
ape yg korg akan buat kalo ade org jahat masuk umah korg mase korg dlm rumah..?

sila la jwb n email me; mastura2712@yahoo.com

nak tau gak ape langkah berjaga2 korg nih.. haiyo..batuk aku makin teruk nih. smbung later k. sudi2 la luangkan mase mengemel idea2 bernas korg tu..till then. da~~

No comments: