amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Monday, June 21, 2010

abbreviation?

updated : i got the new abbreviation baru jap tadi.

HAHO - Hatches and hold.

it is a shipping terms. sounds funny to me. kalo ALOHA aku tau la!

pagi tadi kt fly.fm cite pasal singkatan2 huruf tu. ape ar name die? abbreviation eh?
mmg hidup aku penuh ngan singkatan2 ni. kadang2 aku pun x sure sgt ape maksud die.

singkatan2 yg aku sempat capture pg td..

1. AFK - Away from keyboard (aku xpnh dgr ni. 2st time dgr)
2. ROFLH - Rolling on the floor laughing hilariously
3. LOL - Laugh out loud
4. ABCD - All boys can do (yg ni i think si Ben tu memain je kot)
5. BRB - Be right back
6. ASL - age sex and location
7. GTG -got to go

mostly dorg gne ni tuk chatting la kan. dulu zaman2 aku rajin nak melayan chatting ni, lg pelik2 singktan yg aku jumpe. sume sbb sume org nk cpt. malas nak taip panjang2. i'm ok with it. tp kalo smpai org xdpt msg yg ko nak smpai kan tu..susah jugak kan.

mcm 'ASL' tu, mase dulu aku igt org tny aku ASAL mana. so jujur je jwb KL. haha.. kalo 'LOL' plak.. aku igt org tu salah taip. sbb kalo aku gelak, aku akn tulis 'HAHAHA'.. see..lain org lain la cara dia kan. but then bile dah biase, we will get used to it la.

mase baru2 masuk keje dulu pun aku slalu xphm ape yg aku bace. lagi2 working dgn shipping line nih. dorg ade je bahasa2 dorg sendiri. baik shipper, shipowner and agent.. tp sume dah paham ape yg masing2 cakap. ok contoh email..

vsl eta at lp 27 dec 10. etd 29 dec 10. eta dp 3rd jan 11 iagwwp.

ok paham? haha..memule dulu aku macam 'ape-bende-ko-cite-ni-bongok'..
tp lelame boley la kan. ade bnyak lg yg aku kne tau. sebenarnye email tu ckp..

vessel estimated time arrival at loadport 27 dec 10. estimated time depature 29 dec 10. estimated time arrival at discharge port 3rd jan 11 if all goes well weather permit.

see..3 baris punye ayat boley di crampkan jadi 1 baris. sgt effective bukan? huhu.

kalo singkatan yg berguna utk mase depan negara xpe. tp kalo dpt member2 yg kalo boleh sume benda nak di singkatkan. pening gak ko nak melayan.

si hazwan jaga kambing tu sgt pakar dlm bidang singkatan x berfaedah ni. kalo stakat tulis je xpe. siap nak ckp pun ko nak singkatkan..tu yg sakit jiwa melayan tu.

let say die nak ckp die nak balik kampung. die akan cakap..
aku nak balik kay gee (KG). - dia akan sebut kay gee!

kalo order air kat kedai mamak he will goes dis way..

LP satu..

*org amik order tu akan blurr and goes.. "LP???" *

Limau panas.. LP = limau panas.

ya betol..die tu gile. pepandai nak tlg org tu shortform2 kan ayat.

kat opis kalo term2 HR pun ade la jgk singkatan2 ni. mcm ETK for elaun tanggung kerja. skali dtg si didi yg bongok pergi mentioned ECB. sume mcm x paham ECB tu ape. ECB = Elaun cium bontot.

ye..mereka sgt bongok! yg pasti dorg dua tu adalah LG. mau tau ape?

LG = LOSER GEMOK (for hazwan)
LG = LEMAH GILE (for didi)

aku?? aku MB = MAST BAIK!

peace!

No comments: