amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Thursday, June 24, 2010

makanan2 terlarang dlm diari hidup mastbaik adalah :

1. soft drinks.
erghh!! sgt x suke! kalo terpaksa sgt baru aku minum. mmg dr dulu x bleh blah ngan air gas2 ni. lidah rase pedih. pastu kena minum slow2 sbb sakit tekak. jadi kawan2..bertukarlah ke ribena! ye...minuman sihat utk kepintaran otak. hakhak! aku heran camne adik aku bley telan air coke mase tgh haus gile. kalo aku memang x tertelan dow~

2. organ dalaman.
sgt x suke!! especially yg exotic2 mcm pedal la... perut lembu la. mata ikan la! haiyo~~ sgt mintak hampun. i x mampu nak telan nok~ ade mmber aku yg suke mkn organ2 dlman ni. siap cerita, die mkn tembusu lembu cicah air asam. pastu ade yg makan kaki ayam jugak. ya rabbi~ aku taip ni bulu roma aku pun meremang. xbley ke ko bygkan kaki ayam tu cakar2 perut ko?? oh noooo~~~

3. telur kuning!
ni lagi satu yg aku mmg xley telan. nak2 yg cair tu. euuwww!!! x sudi xsudi! tp telur dadar aku suke la. sbb kuning tu dah hancur. mase kecik2 dulu gi mah org kawen kn dpt telur. *skang ni dpt gegula*.. aku try mkn telur kuning rebus tu. pastu termuntah. dan sejak itu..bermula la episod.. 'hapuskan telur kuning' dlm hidup aku. telur putih aku makan la. ape?? telur lain? owh i like!! haha! *mati la gatal!~*

kalo bagi aku kalo telur macam ni.. x cite banyak..
mmg aku lekatkan telur tu kat muke ko~

4. minuman2 yg kena bancuh sendiri.
haha! sgt malas disitu. tp memang. kalo kat umah aku minum air masak sejuk je. dr dulu lg. smapi skang dah terbiasa. so aku x suka nescafe. aku xsuka milo. aku x minum sgt teh tarik. sihat kan? err...tp aku suke kopi. camne tu ar? hari2 kena minum kopi ais. kalo xsejuk aku xsuke. mungkin itu jwpn knp perut i semakin mancung. haha!

5. sayur.
ye..aku xmakan sayur. sbb sayur mcm x sedap. aku cuma makan bayam & carrot. salad2 n kubis2 pun aku xmkn. i dunno y. haha.adik2 aku yg lain pun xmkn sayur. kat umah ni yg makan sayur ayah je. tp baru2 ni mak aku pun aku tgk die mkn sket2. ahaha.. tapi kalo order nasik goreng ke ape ke..aku tetap nak ade sayur dlm tu. kalo goreng kosong je xsedap. kalo ade bau2 sayur tu sedap sket kot. tp aku asing2 kan la sayurnye. oh ye..yg paling xsuke adalah taugeh! spoil la!

maaf incik taugeh. sekacak mana pun anda. saya bo layan~

p/s: mast baik is listening to laluna sambil minum air sejuk peti ais mak.
p/s2 : aku suke tauhu n air soya. nyummeh!

No comments: