amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Friday, June 4, 2010

xmo la jadi ayam..

tadi aku terpikir ape akan jadik kalo semuaaaaaaaaaaaaa seemuuuuaaaaaaa org dlm dunia ni jadik ayam. maknenye kie hidup mcm biase la mcm manusia. tp badan kite sume bkn mcm ni. tp mcm ayam.

xpe..jgn takut..kite still ade family mcm skarang. ade raja. *eh esok beday raja. happy beday raja~* ade perdana menteri..sume ade la. tp kite mcm bertopengkan ayam. muke ayam. kaki ayam. bontot ayam..

ishk! mcm takut pulak...

benda pertama yg aku tau akan jadi adalah.. KFC xkan wujud dimana2 pun. sbb, xkan la ayam nak makan ayam kan... sanggup ko mkn sedara sendiri? sanggup? sanggup ko mkn jiran ko? sanggup ko mkn diri sendiri?? aku tanya ni..ko sanggup??

hurmm~~

pastu..kalo sume berbadankan ayam.. maka.. tidak wujudla posing 'PEACE' utk bergambar. sbb jari ayam mane boley buat peace. bayangkan la dunia fotografi tanpa lambang peace. oh..begitu sunyi~~ ape je yg ayam boleh buat mase bergambar? stakat pandang kamera je. senyum pun xboleh. sbb mulut ayam keras..

mane boley buat 'peace' kan??

yang paling x syiok. x boleh nak update blog. ye la..camne? nak tekan keyboard pun susah. bukan blog je. fesbuk x boleh..nak lyn youtube x boleh.. oh no no no..busan la kalo camtu kan kan?

ayam kan rendah. so xboleh la nak bawak kereta. ha..kan susah kalo xbwk kete. nnt xboley pg jalan2.. duduk je satu tempat. nnt bosan. kalo nak jalan pun..laaaameeee baru sampai. sbb kaki ayam langkah die pendek2.. xmo la hidup kat satu tempat je. baik aku jadi batu kalo mcm tu. tp kalo batu pun pindah randah tau..

okey la.. setelah mempertimbangkan semua faktor2 yang ada. aku dah buat keputusan..

"xmo la jadi ayam.."

nak jadik manusia yg badan mcm sekarang.
so boley la amik gambar ngn spek besar gabak nih.
ayam x boley...

moral of the story:
sila bersyukur dgn diri kite skarang.
sebaik2 ciptaan-Nya


*posing betulkan jubah*

-tamat-

2 comments:

-aku- said...

ayam betina ke nie???

-Aku- said...

ini ayam daging lebey kat pp ka???