amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, August 3, 2010

generate elektrik guna tenaga nuklear..ada bran??

Its lunch time.. aku tgh tgu makanan nih..

cepat gile mase harini. dari pagi ade nuclear awareness.. sampai la kul 11 lebih. sib baik dorang sediakan breakfast. kalo x alamat kebuluran la manusia berbadan peti ais ini..

skang ni bz psl nuclear as bahan tuk generate electric. at the moment kat malaysia kan guna coal, gas, oil ngan hydro kan. pasni nuclear ko tau... dengar pun cam seram.. tak tau apsal bile aku dengar nuclear mesti aku byangkan benda meletop2 tinggal tengkorang rentung. cisss~~

image from google

mmg patut la dorg bagi awareness ni sume. terbukak sket kepala hotak aku yang kadang2 bongok ni. oii! kadang2 je. ko jgn nak tambah lauk!

tapi kan..kalo guna nuklear..nnt aku xde keje la eh?? Oh noooooo..... company aku ade lg x? *wah! company aku kan!* i mean ye la...kan skang kerojenye membawak coal kehulu-kehilir..kalo dh xde coal..ape je yg nk di kapalkan lagi?

ah biar la..bkn masalah aku nak pk sume tu. kalo xde keje sgt..aku dok umah je la mengumpul lemak. silap2 nnt boleh jual seikat rm 30 hengget! xpun buat nasik lemak..

woi..lemak aku mahal okeh..maklumla..sume lemak2 import gitew~

[,]

gile lambat makanan aku sampai..dah busan nih!

[,]

eh tapikan..salah satu benda yg aku dgr org tu ckp. cabaran HR dlm nuklear power plant ni adalah manpower. sebab xde sape nak keja kat situ. kalo gandakan gaji pun belom tentu org nak keje.

sume mesti sbb takut kan. kalo aku?? ntah la..mase dgr td mcm best je. mcm x takut pun..tp mgkin sbb aku xtau sgt ape kesan2 nuklear kat diriku ini..kalo stakat dorg kate nnt kesihatan tergangu sbb radiasi *eh..ke radioaktif?* ke..atau menyebabkan batuk kokol tanpa henti ke..aku xheran sgt. sbb mesti la ade ciri2 keselamatan die kan.

cuma...

kalo cukup la sorang btau dan berjaya membuktikan kat aku if keja kat power plant nuclear ni menyebabkan tetek mengecut.. sumpah aku xnak! memberi kesan masa panjang dow!

no no nooooooo

*matila gile tetek!*

jap..

ape masalah aku pk nak keja kat power plant tu plak?? kalo aku ni saintis or engineer logik la jugak kan..? transport graduate mcm aku kalu..keja power plant wat gapo?? muahaha! sendiri pk lorr...mau makan!

No comments: